27dager Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 min sover ca 3 timer i løpet av dagen og ca 12 timer om natten. hun får mat 5-6 ganger i døgnet, kommer an på hvor ofte hun våkner om natten , som oftest får hun mat kl 20, 23 og så sover hun til ca 06.30. fullammer. har holdt på slik i snart tre uker men i går sov hun så mye på dagen og vi måtte legge henne 19.30 for hun var så trøtt. resultat: mye våkning i natt.. hvordan gjør dere andre det? morsomt å se;) ha en fin dag
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Min lille gutt på 2mnd og 9 dager har fortsatt ikke helt kommet inn i en fast rytme, men dagen ser omtrent slik ut for tiden: Han sovner ca 21-22 og sover til 03-04. Han får da mat og sover så til ca 07-08. Da står vi opp og han får mat igjen. Han er våken til rundt 10 og sover til 12-13 før han vil ha mat igjen. Han pleier gjerne å sovne igjen (hvis han får det til) rundt klokken 16, men da sover han sjelden mer enn 0,5-1 time. Vi pleier å begynne legging mellom 19 og 20 avhengig av når han begynner å bli trøtt. I perioden mellom kl 18 og 21-22 ønsker han ofte å spise mange ganger (av og til så ofte som hver time). Denne "rytmen" har ikke vart mer enn noen dager foreløpig så jeg vet ikke om han har tenkt å fortsette slik. Det virker som han holder på å sove lengre og lengre om natten (både sovne tidligere og våkne senere), og at han holder på å ordne dagen sin med to soverperioder. For bare 2 uker siden hadde han ingen rutine i det hele tatt, så det har blitt mye bedre på kort tid.
ronja irene Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 har en gutt på 2 mnd. får mat ca 7 ganger i døgnet. (ammer ikke). går ca 3,5 timer mellom måltidene. han sover ca 1 time mellom hvert måltid. han får siste måltid ca kl 22, og legger seg da vi legger oss rundt 23. sover som regel til 3-4 tiden, da er det mat igjen. sover til rundt 8-9 om morgenen. gleder meg til han sover lengre om natta, for da kan vi legge han tidligere på kvelden å få litt mer "voksentid" før vi finner senga.
27dager Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2007 ett tips som har funket bra for oss er å gi mat rundt 19.30 og så vekke henne igjen når jeg legger meg rundt 23. har også (etter tips fra de gamle og erfarne i familien...) begynnt å la det gå 4 t mellom begynnelsen på hvert måltid- dette skulle visst føre til at hu spiste mer ved hvert måltid. med få unntak har dette funket veldig bra for oss! kun etter 2-3dager begynnte hun å sove minst 6 t sammenhengende hver natt:)
ronja irene Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 takk for tipset. skal prøve dette. er vel litt redd for å la han sovne kl 19, for jeg innbiller meg at han våkner kl 4 å skal starte dagen sin da:-) men vi må bare prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå