Gå til innhold

Trenger seriøst hjelp av dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå under utredning for adhd på henne. det er møter her og der.man får bare negativt uansett hvor du setter benet ditt inn.

Er så lei meg, i går var det møte i barnehegn med skole, pp kontoret + ei anna dame og 2 fra barnehagen. det var nr før jeg startet å grine.

Har x antall møter og vi vet jo alt, i går så var det liksom oppsummering av alt. det var drit tøft å sitte å høre så mye negativt om ditt eget barn.

Følte mere at møtet i går var for å strø mere salt i såret, hvis du forstår.

Barnehagen er begymmret for bla at hun ikke vil ta til seg ros der + er urolig i kosestundene, må ha noe i hendene å fikle med, veldig ukonsentrert med andre ord. Selv i små grupper kan hun slå seg vrang. de ser ikke noe fortrinn på når ting skjer. Så det er den sosialiseringen som er vist et stort problem.

Tar på meg skylden for det pga jeg har ikke mange rundt meg etter vi flyttet. Så hun er mest sammen med meg.

Han fra skolen sa at det første året ville han sette noen på henne fast sånn at de kunne komme i forkant av problemet osv,

Han var kjempe fin mann og fikk liksom opp humøret mitt igjen, det var ikke bare negativt negativt for noe.

Håper at hun får hjelp av utredning sånn at hun faktisk har en diagnose eller at ting ordner seg.

Ble litt lant men måtte bare få det ut.

Noen andre som har barn med skolestart problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun gått lenge i barnehagen? Synes ikke du skal legge skylden på deg selv. Barnehagen har også et stort ansvar for at ditt barn skal sosialiseres, det er jo en viktig grunn til at barn går i barnehagen.

Husk at du som mor har krav!! Hvis du ikke ønsker så mange personer til stede på møter så kan du si noe om det. Du kan også si noe om hvordan du oppleve og høre om alt det negative (vet at det kan være veldig vanskelig)

Dessuten burde de fokusere på barnets sterke sider og fremheve det. Det er tross alt de sidene som er viktig og fokusere på, samtidig som man jobber med eventuelle negative sider.

Og det er ikke datteren din som har ansvar for at hun har det vanskelig, men barnehagen og skolen (i samarbeid med deg) som har ansvar for å legge ting til rette for at hun skal fungere best mulig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...