Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Det var en flygkaptein som holdt foredraget. Den gav oss noen tanker om hvordan vi faktisk handler når vi blir utsatt for stress og menneskelige faktorer. Han hadde noen skremmende eksempler, på når de flinkeste av de flinkeste gjorde fatale misstag. Han sa noen tenkverde ting. Bla at de første som blir borte da vi blir skikkelig stresset er hørselen og vi får bla tunnelsyn. Vi kan bli "blind" for det som skjer. Han sa noe tenkverdt. Det var at vi alltid er ute etter og finne en "syndabokk", hvis det skjer noe riktig dumt. Ofte er det en person som får skylden, på tross av at det mange ganger er en konsikvens av mange uheldige årsaker. Jeg har en jobb, der det er viktig at de riktige beslutt tas, når det er nødvendig. Det er det foresten mange av oss som har:-). Han sa at ofte kan man se at andre er stresset, men at man ofte ikke har noen selvinsikt på at man selv er stresset, og kanskje tar feilaktige beslutt. Beslutt, som de aldrig ville tatt hvis man ikke vært skikkelig stresset. Så jenter, hvis dere ser at noen er skikkelig stresset og er på gang til å gjøre noe riktig dumt, på tross at du vet at den personen er kjempeflink og veldig kompitent....si ifra... la det ikke bare gå...vi tenker ofte!!...den personen som er så kompitent, kan jo ikke gjøre feil!!!! Tenker på de to ganger++ som jeg kjørt inn i ting med bilen. Da har jeg vært sikkelig stresset og i tillegg sliten. I ettertid så ser jeg at jeg hverken hørde eller såg:-)) Jeg mener jeg er ganske flink å kjøre bil:-) Så jenter.... utrolig nok, så har denne mannen "botet" min flygskrekk....Gleder meg faktisk til å fly til Thailand den 10 febr:-))
Dailis Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 En lur påminnelse ja.... Takk. Godt du gleder deg til å dra=D, ha en god tur! Skal du være lenge borte?
♥Snulder Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Høres ut som en klok kar! Enestående at han har kurert flyskrekken din da! Kunne ønske det var meg..... når vi er på ferie, så går jeg hele tiden og tenker på at vi skal fly hjem og....
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 det var lure ord =) så fint at han hjalp deg da.har ikke flyskrekk,men er ikke trygg i bil på vintern.(jeg kjørte utom ganske "hardt" en gang) så han der,eller en annen skulle jeg også vært hos...rører nemlig ikke pedalene vintermnd...
Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Det blir "standard" 14 dager...:-)).. Vi gleder oss... Mormor har fikk brystkreft i høst og fant ut at hun lever bare en gang. Derav tur med hele familien. :-)) Håper bare at det går fint med Thyra på flyet... Eller kanskje det blir de tre store som blir hopløse.... ..Ehhh..flytt benet...Auu du dunket meg i ryggen.... Han sitter i stolen min.... Jeg får ikke plass...i 12 timer!!!!!... da hjelper det ikke å være snart 17:-)))
Babyonboard ;-) Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Rart... Det var noen av oss som følte oss veeeeeldig truffet idag da vi leste dette ;-)))))
Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2007 Ja.. han sa en masse mer... tenkvert er det i hvertfall.. Kan huske episoder, spesiellt på jobb. Når en person i en stresset situsajon slenger noen stygge kommentarer...Det er heller ikke uvanlig at folk reagerer med sinne, hvis de er stresset. Huff ja... Rutiner i stressede situasjoner er nok ikke så dumt. Samtidig som jevnlige øvelser, på situasjoner som kan oppstå... som foreks brannøvelser... Det gjør de nemlig hele tiden i fly...Det gjør vi faktisk på jobb også...:-))
Babyonboard ;-) Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Har ved flere anledninger havnet i "farlige" situsjoner og da har jeg heldigvis evnen til å bli helt kald og gjøre det jeg skal... Men ellers er jeg et vimsehode! Reagerer med sinne....? Aha.... Derfor jeg er som ei kruttønne for tida??? Hihihihi... Tror sambo var rimelig klar for å selge meg på billigsalg igår... Eller gitt meg bort :-))))
Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2007 Det samme med meg... er et vimsehode av dimensjoner... Men har i situasjoner, spesiellt på jobb... Blitt kall, og handlet enl boken... Men enl han, så skal man ikke alltid stole på sin erfaring, men også være lyhørd for hva andre, kanskje mer uerfarne sier. Det synes jeg er viktig... og en god egenskap hvis man kan. Har også vært en aning "sur" idag...Samboern lo av meg...Det er det verste jeg vet!!!.. Har inntrykk av at vi noen ganger snakker "forbi" hverandre... Men det kommer jo ikke av stress da??? eller gjør det??:-) Jeg og gubben hadde ikke haft vondt av og øve oss på komunikasjon en gang i blandt...Fast vi har jo et dårlig utganspunkt da...svensk, dansk i norge:-))
Dailis Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Koselig av mormor da=D Ja, ferie med 4 barn kan vel være en utfordring... God tur, og lykke til!
Babyonboard ;-) Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Her holder det med en svenske som tyr til språkproblem unnskyldningen hver gang han ikke har hørt etter hva jeg har sagt.... Grrrrrrrrrrrrrrr
Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2007 :-)))))....Fast både han og jeg har jo vært lenge i Norge da:-)).... Men dansk....Huuva!! som min bror i Jämtland pleier å si:-)))..
Babyonboard ;-) Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Dansk får jeg gjennom jobben. Utrolig hva man venner seg til etterhvert ;-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå