Gå til innhold

QuicKutz - ADVARSEL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke les dette om du vasser i penger eller har utsikter til å arve en rik onkel i Amerika :)

For et par år siden ante jeg ikke hva QuicKutz var for noe. Jeg så en tang i butikken, og tilhørende dies. Prisen var (for meg) svimlende 1300,- for tanga med et par dies til. Og jeg tenkte: Hvor mange slike sirkler trenger jeg egentlig??? Jeg må jo lage enormt mange for at det skal lønne seg i stedetfor å bare bruke passer og blyant.

Det var den gang. Nå er jeg hekta! Jeg har hittil brukt i overkant av 6000,- på denne tanga og dies. Ett alfabet koster 1200,- - 1500,- og tro meg: Har du først blitt hekta så må du ha stadig flere.

Et lite regnestykke: Flere ønsker å bytte eller selge diecuts for én krone stykket (meg selv inkludert). For å forsvare å kjøpe egen dies til kr 50,- for enkel, eller 96,- for dobbel, så må den minst brukes hele 50(!) ganger. Og hvem trenger 50 badeender på sidene sine??? Tanga og materialer kommer i tillegg. Jeg har i gjennomsnitt brukt hver dies 3 -4 ganger. Noen er aldri brukt. Eller hva med alle X-er, Z-er og W-er i disse alfabetene. De blir ikke akkurat rødglødende.

Ta et alfabet for eksempel. Det koster 1400,- eller 2500,- med skygger. Hvor mange overskrifter skal du lage for at prisen pr bokstav skal kunne forsvares? Du blir ihvertfall drittlei hele alfabetet lenge før du kommer ned i prisen på kr 1,- pr bokstav.

Disse luringene i QK sitter i USA og pønsker ut nye dies og alfabeter hele tiden, og hver eneste måned lanseres nye produkter. Og vi som er avhengige, ja vi løper og kjøper. Må ha det - bare må ha det!!!

Så hvor er økonomien i dette? Diecutsene får man jo uansett tak i, mye billigere, og uten å få gnagsår i henda.

Så til dere som enda ikke har blitt avhengig. Ikke kjøp den tanga! Hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg nok tatt fram passeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har tenkt litt på det..Koster jo mye å få akkurat det alfabetet du vil ha + det er dyrt som du sier å kjøpe dies og bare bruke de 2-3 ganger...Det er da bedre å kjøpe av noen som har tang fra før.

Var på tur å bestille, men takk for advarselen..heheh.;)

Skrevet

fint innlegg:)

det er domt at ting skal være så dyrt.

jeg har akkurat fått dilla på lappeteknikk, å det er svin dyrt det å. klarer ikke gå forbi en butikk utn å kjøpe noe stoff biter, å det blir noen hundrelapper i uka. nå har jeg vært hjemme hos mamma å rota gjennom hennes reste stoff kurv, å har bestemt meg for å bruke dette opp før jeg kjøper mer stoff, å tror det kan bli fine ting.

råd til dere som liker lappeteknikk, let gjennom slitte klær og stoff reste, mye fint der også som ikke koster noe:)

Skrevet

Elsker QK-tanga mi, jeg! :)

Men ja, det går mye penger til det.

Skulle jeg kjøpt det i dag hadde jeg heller vurdert en av de digitale variantene. De er dyre i innkjøp, men har man planer om å kjøpe alfabeter og mange dies så er det fort spart inn. Man får jo også et enormt utvalg i alfabeter og figurer til den digitale maskinen, helt gratis! (Er jo bare å laste ned gratis-fonter fra nett.)

Skrevet

Må bare spørre: Får man gnagsår i hendene av QuicKutz-tanga? Jeg er virkelig novise på dette området...

Skrevet

He he...om man bruker den mye så.

Men folka i QuicKutz har tenkt på dette også de, og utviklet en ComfyCutz som gjør det mer behagelig å bruke tanga. Da får du liksom en større flate å trykke hånden på (om du skjønner).

Den finnes i fire ulike farger for å matche tanga.

Ja, det er ikke den ting de folka ikke tjener penger på.

http://www.quickutz.com/accessories.asp?CartId=&ic=QKHTA%2D01&eq=&Tp=&selProduct=Accessories&Show=accessories

Skrevet

Jeg lager mye kort, men har aldri investert i sånn tang. Bare bruker PC'n min og lager motiver i word som jeg skriver ut på tykt papir og klipper ut (ja, en forferdelig jobb). Men hva er de digitale greiene? Det har jeg ikke hørt om...

Skrevet

QuicKutz har akkurat lansert en ny maskin, QuicKutz Silhouette, som skjærer ut figurer og bokstaver fra PC'en:

http://www.quickutz.com/silhouette/

Vet at Papirgleder skal selge den. ( www.papirgleder.no ) :)

Det finnes andre slike digitale kuttere også, noe dyrere enn Silhouetten:

-Creative Cutter ( http://www.hobbykroken.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=121&products_id=1144 )

-Craft Robo ( http://www.hobbyhimmelen.no/catalog/craftrobobestillingsvare-p-989.html )

(Har ikke satt meg så veldig inn i dette, så jeg vet ikke om noen av disse er mye bedre enn de andre.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...