Trollet73 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Ikke les dette om du vasser i penger eller har utsikter til å arve en rik onkel i Amerika For et par år siden ante jeg ikke hva QuicKutz var for noe. Jeg så en tang i butikken, og tilhørende dies. Prisen var (for meg) svimlende 1300,- for tanga med et par dies til. Og jeg tenkte: Hvor mange slike sirkler trenger jeg egentlig??? Jeg må jo lage enormt mange for at det skal lønne seg i stedetfor å bare bruke passer og blyant. Det var den gang. Nå er jeg hekta! Jeg har hittil brukt i overkant av 6000,- på denne tanga og dies. Ett alfabet koster 1200,- - 1500,- og tro meg: Har du først blitt hekta så må du ha stadig flere. Et lite regnestykke: Flere ønsker å bytte eller selge diecuts for én krone stykket (meg selv inkludert). For å forsvare å kjøpe egen dies til kr 50,- for enkel, eller 96,- for dobbel, så må den minst brukes hele 50(!) ganger. Og hvem trenger 50 badeender på sidene sine??? Tanga og materialer kommer i tillegg. Jeg har i gjennomsnitt brukt hver dies 3 -4 ganger. Noen er aldri brukt. Eller hva med alle X-er, Z-er og W-er i disse alfabetene. De blir ikke akkurat rødglødende. Ta et alfabet for eksempel. Det koster 1400,- eller 2500,- med skygger. Hvor mange overskrifter skal du lage for at prisen pr bokstav skal kunne forsvares? Du blir ihvertfall drittlei hele alfabetet lenge før du kommer ned i prisen på kr 1,- pr bokstav. Disse luringene i QK sitter i USA og pønsker ut nye dies og alfabeter hele tiden, og hver eneste måned lanseres nye produkter. Og vi som er avhengige, ja vi løper og kjøper. Må ha det - bare må ha det!!! Så hvor er økonomien i dette? Diecutsene får man jo uansett tak i, mye billigere, og uten å få gnagsår i henda. Så til dere som enda ikke har blitt avhengig. Ikke kjøp den tanga! Hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg nok tatt fram passeren.
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Ja, jeg har tenkt litt på det..Koster jo mye å få akkurat det alfabetet du vil ha + det er dyrt som du sier å kjøpe dies og bare bruke de 2-3 ganger...Det er da bedre å kjøpe av noen som har tang fra før. Var på tur å bestille, men takk for advarselen..heheh.
sjeroks Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 fint innlegg:) det er domt at ting skal være så dyrt. jeg har akkurat fått dilla på lappeteknikk, å det er svin dyrt det å. klarer ikke gå forbi en butikk utn å kjøpe noe stoff biter, å det blir noen hundrelapper i uka. nå har jeg vært hjemme hos mamma å rota gjennom hennes reste stoff kurv, å har bestemt meg for å bruke dette opp før jeg kjøper mer stoff, å tror det kan bli fine ting. råd til dere som liker lappeteknikk, let gjennom slitte klær og stoff reste, mye fint der også som ikke koster noe:)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Elsker QK-tanga mi, jeg! Men ja, det går mye penger til det. Skulle jeg kjøpt det i dag hadde jeg heller vurdert en av de digitale variantene. De er dyre i innkjøp, men har man planer om å kjøpe alfabeter og mange dies så er det fort spart inn. Man får jo også et enormt utvalg i alfabeter og figurer til den digitale maskinen, helt gratis! (Er jo bare å laste ned gratis-fonter fra nett.)
Rasko Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Må bare spørre: Får man gnagsår i hendene av QuicKutz-tanga? Jeg er virkelig novise på dette området...
Trollet73 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2007 He he...om man bruker den mye så. Men folka i QuicKutz har tenkt på dette også de, og utviklet en ComfyCutz som gjør det mer behagelig å bruke tanga. Da får du liksom en større flate å trykke hånden på (om du skjønner). Den finnes i fire ulike farger for å matche tanga. Ja, det er ikke den ting de folka ikke tjener penger på. http://www.quickutz.com/accessories.asp?CartId=&ic=QKHTA%2D01&eq=&Tp=&selProduct=Accessories&Show=accessories
Luka har 4barn♡ Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Jeg lager mye kort, men har aldri investert i sånn tang. Bare bruker PC'n min og lager motiver i word som jeg skriver ut på tykt papir og klipper ut (ja, en forferdelig jobb). Men hva er de digitale greiene? Det har jeg ikke hørt om...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 QuicKutz har akkurat lansert en ny maskin, QuicKutz Silhouette, som skjærer ut figurer og bokstaver fra PC'en: http://www.quickutz.com/silhouette/ Vet at Papirgleder skal selge den. ( www.papirgleder.no ) Det finnes andre slike digitale kuttere også, noe dyrere enn Silhouetten: -Creative Cutter ( http://www.hobbykroken.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=121&products_id=1144 ) -Craft Robo ( http://www.hobbyhimmelen.no/catalog/craftrobobestillingsvare-p-989.html ) (Har ikke satt meg så veldig inn i dette, så jeg vet ikke om noen av disse er mye bedre enn de andre.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå