Gå til innhold

delt omsorg... noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nooen som vet? har faren til barnet rett til å ha han 50% når vi ikke har vært gift eller noe sånt? blei slutt mellom oss når eg var 4mnd på vei.. han har ikke sett barnet enda men han sier til alle utenom meg at han skal ha han 50% OG AT HAN SKAL GÅ TIL RETTSAK MOT MEG FOR Å FÅ HAN...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal mye til for at han skal få det, delt eller helt.. da m¨å han ha noe på deg.... bare la han styre på, ikke bry deg.. går han t sak så la ham kose seg....

Skrevet

Jeg har hørt at faren kan få 50 prosent omsorg om han ønsker det... Om det ikke er en grunn for at han ikke skal ha det.. Men jeg vet ikke..

Skrevet

Familievernkontoret anbefaler ikke 50/50 om ikke foreldrene er helt enige, og veldig villige til å ofre og samarbeide for å få det til. Om det kommer til en rettsak blir det _ikke_ dømt 50/50 nettopp pga at det krever enormt godt samarbeid, og de som havner i rettsak samarbeider jo naturlig nok ikke godt nok. Dersom du har hatt hovedomsorgen for barnet siden fødsel skal det graverende grunner til (missbruk, rus, lav omsorgsevne) for at far skal bli tilkjent mer en "normalt samvær", annenhver helg+ en dag i uken. Slikt samvær (ved dom eller enighet) skal derimot ikke starte over natten, men barnet skal ha gradvis tilvenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...