Gå til innhold

Er jeg gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt to graviditetstester som begge viser svakt positivt svar. synes det er rart det ikke viser så mye på testen så jeg er usikker på om jeg i det hele tatt er gravid. Jeg er kvalmen til samme tidspunkt hver dag og er ganske trøtt.. har i tillegg menssmerter og en oppblåst mage. Noen som har opplevd det samme??

 

Håer på noen svar :) er skikkelig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som de sier: en strek er en strek! Den blir sterkere etter hvert uti svangerskapet når konsentrasjonen av hCG-hormonet blir sterkere. Til å begynne med vil det være bare en svak strek.

 

Så gratulerer, du er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg tror nok du er gravid! :) En strek er en strek, men grunnen til at den kan være svak nå kan være fordi det er tidlig i svangerskapet og at hcg nivået ikke er så høgt enda. Jeg testet også svak positiv, men fikk bekreftet av legen at jeg var nok gravid jah. :) Jeg har vert veeldlig oppblåst! Men har begynt å drikke et par glass biola til dagen og det hjelper mye. Har også hatt litt menssmerter.

 

Gratulerer og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det høres ut som at du er gravid. Jeg testet på lørdag, fikk et svakt kryss. Testet igjen på mandag, og det var mye sterkere streker. Har mye mens liknende smerter, og er nok litt oppblåst å rar i magen. Prøver å huske sist svangerskap, men det er vanskelig selv om det bare er godt og vel 2 år siden. Jeg håper alt går bra med deg og alle de andre oktober barna våre.

Lykke til alle sammen!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er nok med i "gjengen"!! Min første test var så svak at jeg nesten trodde jeg så syner... Det var en billigtest jeg hadde bestilt på nettet. Kjøpte Clear Blue samme dag og der ble det et helt klart blått kryss. Testet for moro skyld resten av billigtestene dagen etter og da var det fremdeles kun antydning. Så mitt råd er; dersom du ikke har testet med Clear Blue: gjør det!! Oppsøk evt legen din, jeg hadde aldri klart å ikke vite.. :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med positiv graviditetstest (spiller ingen rolle at det er svakt utslag ;)), og med de symptomene er du nok gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg i hvert fall svaret:) Testen viste et tydelig kryss endelig! jeg var nok litttidlig ute med de andre testene :) Jeg er så glad!! har termin ca.11 februar.

 

veldig spent siden det er første gang!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clear blue kan man ta 3 dager før forventet mens,men kun morgenurin..men da jeg gjorde det var den negativ tok test et par dager etter da var den veldig positiv..veldig individuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samma greia sjøl...visste liksom ikke helt om jeg skulle tro på den svake streken som sto der mot meg..særlig siden dette var min første prøveperiode,og jeg var bombesikker på at dette kom til å ta tid på grunn av uregelmessig mens og lange sykluser..

 

så..to billigtester senere holdt jeg på å gå på veggen av gravid/ikke gravid,så kjøpte med clearblue digital!vel verdt de 240 kr det kostet! der får man det i skrift...enten står d gravid eller ikke gravid!

kjempegreier! anbefales! så nå må jeg vel bare tro på at jeg er gravid da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Min første test var også litt usikker. Jeg fant ut at det var veldig viktig å ta testen "first thing in the morning". Legg frem testen om kvelden før du legger deg så er det lettere å huske på, hvis du er som meg (dvs halvt i søvne enda og bittelitt senil......)

 

Uansett så ønsker jeg deg lykke til!!

 

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da jeg ble gravid med første mann var strekken så vidt synelig, (og det var etter forventet mens og om morgenen),mannen min sa at han ikke så noe strek ;), men da jeg fire dager seinere trappet opp på legekontoret og tok en test der sa hun at jeg trolig ikke var gravid siden det da også var svakt. Men jeg var gravid!!! Så en strek er en strek ja.

 

Gratulerer alle sammen ;)

 

Testet positivit om fredagen og er helt i hundre;) mer nervøs nå enn med første, går det ann??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...