trillemamma Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733&PHPSESSID=d4805c087512b0894b86d2e138d37667 Siterer: Barn under 1 år: * Barneombudet fraråder delt bosted for barn under 1 år. Babyer skal ha ett hjem. Hyppige dagsamvær anbefales fra barnet er født. Regelmessige overnattinger frarådes. Barnet bør ikke være lenge borte fra sin primære omsorgsgiver. * Primær omsorgsgiver kan for eksempel være mor, far, fostermor, fosterfar. Barn fra 1 til 3 år: * Fra 1 til 3 år kan delt bosted være problematisk. Hvis målsetningen er delt bosted, anbefaler Barneombudet hyppige dagsamvær som gradvis opptrappes med overnatting. * La barnet ha telefonkontakt.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Man velger selv den løsningen som passer en selv og barnet.
trillemamma Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2007 Ja, det er jo klart, men jeg ser mange her inne som begynner med helgeovernatting langt før ettårsdagen og det synes jeg er veldig rart. For all del, kan godt hende de føler det er riktig, men jeg har mine tvil om det er riktig for noen babyer.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Har nettopp lest hele artiklen, og den er meget god. Den burde bli lest av alle som h ar barn, da den tar for seg det BESTE for barnet!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Den tar for seg det de mener er best for barna. Alt er jo basert på forskning, og så langt vet man ennå ikke rekkevidden av å ha delt omsorg (50/50). Det fenomenet har eksistert i en rekke år, men det er i de siste årene det har eksplodert. Uansett.. forskning drives på alt, og det jeg mener er at man må finne den løsningen som passer best for sine barn. Man kjenner de best.
*toppris* Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 hepphepp for dette innlegget.. kjempebra!
winneboo Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Enig i mye av det som står, men ikke enig at barnet må vente til det er 1år før det overnatter hos far regelmessig så lenge far har mye samvær utenom overnattingene. Syns ikke 24 timer er lenge å være borte fra den primære omsorgsgiveren så lenge barnet har ofte og mye kontakt med samværsforeldren.
SK&Maylen Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Alle barn er forskjellig, en merker sjøl på sitt barn ka som passer og ikkje passer for det barnet! Delt bosted er eg enig i, men det med overnatting er eg uenig i, iallefall når det gjelder vår datter, ho har det kjempefint når ho overnatter med pappa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå