Chiabatta Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg bare elsker det og vil gjerne ha noen oppskrifter som inneholder det. Kan noen tipse? Noen som har forsøkt å kjøpe en av Toros gryteretter og tilsatt dette for å få en mildere smak?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Creme fraiche egner seg i alle fall veldig godt i Jegergryte =) Ellers har jeg brukt det når jeg lager salat, og til både fisk og kyllingfilet. Ta en titt på www.tine.no - søk på creme fraiche i søkefeltet, så finner du diverse oppskrifter der =)
coscos Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Du kan stort sett erstatte oppskrifter som inneholder fløte med Creme fraiche i varme retter, og der hvor du ønsker en tykkere saus.
heimer Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Toros Tandoori chicken skal tilsettes creme fraishe - den er veldig bra!
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Rondanegryte med litt creme fraiche og litt krydderost/smøreost (sånn firkanta pakke. en halv pakke eller no...) og med no godt kjøtt (entrecote er jo best da) blir kjempegodt!
klar for #2 Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har pleid å lage en slags grytesak med stekte grønnsaker feks, paprika, løk, sopp, brokkoli, evt andre ting du vil og kyllingfilet i biter. Steker dette ferdig og så tilsette creme fraiche og urteost, sånn tine smøreost. Røre dette inn til det er varmt og så servere med ris eller pasta eller potet, alt ettersom hva du har lyst til. Enkelt og godt!
♥2 små gull♥ Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har en kylling-gryte som er kjempegod! Husker ikke akkurat målene, men jeg tar det på en slump nå, har laget den så mange ganger Stek 5-6 kyllingfileter delt opp i biter i smør (ikke olje. Smøret er med på å gjøre sausen). Er fint å bruke en litt dyp stekepanne. Når det er stekt fyller du opp med vann i pannen så det dekker kyllingbitene, ta oppi 2-3 buljongterninger, et beger med creme fraiche, salt og pepper, og la den stå og godgjøre seg litt. Server med kokte grønnsaker og ris. Kjempe god!!
Bonusmamma13 Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Tunfisksalat. Blander en halv boks creme fraiche med oppskåret vårløk (evt vanlig løk) paprika og en boks hermetisk tunfisk. Krydre med karri, salt og pepper. Kjempegodt på grovt polarbrød og rugbrød. Bruk gjerne bladsalat i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå