Gå til innhold

Nå drømmer jeg om våre barn også... Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har to jenter fra før, jeg har ingen.. Men er superklar for en liten bebis i huset nå kjenner jeg! Helst en jente, men herregud, det betyr egentlig ingenting. Har bare alltid sett for meg at det var en liten jente jeg skulle få. Sambo ønsker seg seff helst gutt han nå da :)

Det føles godt å ha kommet så langt etter 3 år at vi begge to er sikre på at vi vil ha barn sammen. Har ikke vært like enkelt bestandig, og skal innrømme at jeg har slitt med å gå fra bekymringsløs singel i mange år til deltids-stemor...men alt har ordnet seg så fint for oss nå, så da er det bare å vente og håpe på det beste... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaa.. jeg drømmer. Vi må finne et annet sted å bo først, men ja, jeg drømmer.

Han kunne nok helst sett at det ble med de to han har (han har ikke sagt det altså), men vi har en avtale.. og han unner meg barn.

Vi har også straks 3 år sammen, og har det veeeldig fint.

Jeg torr jeg også ønsker meg en jente.. men for all del, alt er velkomment her!

Skrevet

Ble litt stressa her om dagen da jeg leste noen tråder her om menn som har snudd på flisa og plutselig ikke ønsker seg barn mer (de som har fra før), så måtte sjekke med sambo, og han står fortsatt på vårt lille kompromiss som er 2. Heldigvis.. Jeg skulle helst hatt 3, men vi har jo også 2 herlige jenter her av og til.. Får vi to har jentene god plass om de vil flytte hit når de er gamle nok til det, og det kan jo være greit synes jeg. At de vet at muligheten står åpen..

Skrevet

Hehe.. ja, vi har hatt våre diskusjoner ang barn vi også - men det er tidspunktet for barn vi diskuterer - ikke om vi skal ha eller ikke.

Vi er enige om at det skal skje før jeg blir 35 (halvannet år til), og før han er 40 (to år til).

Det kommer nok ikke til å bli mer enn ett barn på meg, men jeg er fornøyd allikevel. Vi skal også søke om å bli beredskapshjem/fosterhjem etterhvert.

Skrevet

Å få før du er 35, eller å begynne å prøve da..? Vi har holdt på i snart et år nå (litt til og fra, det skal sies), så det går ikke så fort dette som jeg hadde sett for meg.. Litt utålmodig, hehe.. Men alle er jo forskjellige, noen får det til med en gang mens andre styrer leeenge...

Har selv tenkt på å bli avlastningshjem i første omgang, tror det kan være veldig givende. Er mannen din pos til dette? Min sa faktisk ja med en gang, og syntes det var en knall ide. Ble litt paff jeg, hadde forberedt en lang argumentasjonsrekke, men den fikk jeg ikke bruk for gitt.. :)

Skrevet

Begynne å prøve før jeg er 35.. antakelig. Har mest lyst til å føde sommeren 2008 - men vi får se. Regner med at det vil ta litt tid.

Men vi er enige om at dersom vi ikke får det til via naturmetoden, så blir det ikke noe fellesbarn. Jeg kan leve med det!

Mannen min ble "lurt" begge gangene med sin forhenværende, så jeg vil være sikker på at han er komfortabel med situasjonen å få et nytt barn. Med sitt første barn sa han at han ikke ville ha barn enda. Og hun sa greit, men sluttet på pillen uten at han visste det. Med det andre barnet hadde de blitt enige om å flytte fra hverandre, men så ble hun "plutselig" gravid. I tillegg har hun vært helt bitchy etter bruddet (hun gikk), så han er nok ganske skremt.

Så jeg pusher ham ikke - får bare være tålmodig. Elsker ham jo!

Det var faktisk ham som foreslo at dette ville være noe for oss - fosterhjem etc. Vi har venner som er akutthjem og fosterhjem, så dette er veloverveid. Så ja - han er kjempepositiv!

Skrevet

Det er helt utenfor min fatteevne at noen kan tillate seg å "lure" en mann til ikke bare ett barn, men to! Må nesten le, snakk om å ha frekkhetens nådegave... Huffoghuff.

Her blir jeg nok ikke å gi meg med det første i prøvinga, må si du er svært hensynsfull overfor mannen din. Min har ikke vært like heldig, hehe :)

Jobber selv i helsevesenet og mye med til dels heavy problemstillinger (voksne, da), så jeg er litt usikker på om det blir å føles som en belastning å være avlastningshjem..og da er det jo ikke så bra lenger.. Har bestemt oss for å se det litt an en stund til, men håper vi får prøvd det en gang! Du må oppdatere meg på hvordan det går dersom dere setter i gang :)

Skrevet

Har 2 stebarn her, ett felles, planlegger ennå 2 til, hvis kjærligheten og helsa holder:)

Mannen min er nok litt sliten av ungemas, men det er jo bare noen få år og han har aldri ønsket at det at han har barn fra før, skal stå i veien for mitt barneønske og for den familien vi har lager og fortsatt lager sammen:)

Lykke til, alle kjekke mødre og stemødre der ute med spire eller drøm i magen:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvoran noen kan lure noen i det hele tatt jeg - jeg ser dønn seriøst på det å få barn, det er jo en stooor ting!

(Ex'en hans er skikkelig teit.. jeg er pinlig berørt over at han i det hele tatt har vært sammen med henne - og det er heldigvis han også.. Jeg forsvarte henne til å begynne med " det var sikkert ikke så ille" etc, men det var det!!! Så å lure folk er helt i hennes gate.)

Er jeg hensynsfull.. hihi.. kanskje, men jeg kan ikke tvinge ham opp i et hjørne heller. Vi har jo en avtale, og han er en mann som holder seg til avtaler. Jeg er ikke engstelig. Jeg vil gjerne at han skal føle at han har en del i dette - like mye som meg - og kan føle begeistring for det nye barnet. Han har ikke følt glede for noen av de tidligere svangerskapene, selv om han selvfølgelig elsket barna himmelhøyt da de kom. Han ville jo ikke vært dem foruten.

Men denne gangen skal det være annereldes.

Skal oppdatere deg jeg, Sunburn.. Og i likemåte!!

:-)

Skrevet

Huff ja, tenk så ensom man må føle seg med voksende mage dersom partneren ikke deler gleden... Hadde vært så utrolig lei meg om jeg havna i en sånn situasjon.

Min sin ex er også ganske teit forresten, men har ikke mye med henne å gjøre så det går greit.. Er fortsatt litt der hvor jeg av og til prøver å forstå og forsvare henne, men da tar hun den som regel eenda litt lenger, og så angrer jeg på at jeg i det hele tatt orka.. Nå bryr jeg meg for det aller meste ikke om verken henne eller utspillene hennes, føles bra :)

Nå skal jeg dra og trene (første gang på leeeenge...), wish me luck.. :-/

Ha en fin kveld! :D

Skrevet

Vi var ganske enige fra dag en om at vi ville ha barn, han har en og jeg har ingen fra før.

Nå er det en liten mark i magen, og vi håper at alt skal gå bra, og gleder oss stort til august. Det gjør forresten den vordende storebror også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...