Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg bare lurer, for jeg får nesten ingen hjelp. Han jobber fra 9-15, så han har mer enn nok tid. Barnet vår er 8 mnd, så begynner å bli lei av han gjør ingenting i huset. Vurderer å gå fra han, vil bare sjekke hvor mye hjelp dere andre får. Velger å signere med
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Min samboer jobber fra 07-16 (hjemme 16:30).Han er da sammen med lillegutt til han legger seg 19:30,men jeg gir jo mat da.Gutten vår sover hele natten.Er 4 mnd.I helgene har vi hver vår morgen å sove på (tidligere sto han opp begge dagene).I helgene er han sammen med han mest mulig av dagen.Hjelper mye til i huset med vask,matlaging og ellers det som skal gjøres:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Ikke så veldig mye, men begynner å bli flinkere med tassen nå.. Tassen er 8mndr.. Men sambo driver med alt mulig annet da.. snøfresing skrur på bil, kjører rundt, til/med folk.. Hjelper hundreogørti kamerater..
MammanTilGullene Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Jeg og mannen min deler omtrent likt. På vanlige netter har jeg den yngste, men hvis hun er syk eller er noe ekstra tar han halve natta. Vi har en fordeling på husarbeid hvor vi gjør omtrent like mye. Han har ansvar for kjøkken opg matlaging. Jeg ordner klesvasken og rydder på stua og barnerommet. Han ordner og leverer eldstemann i barnehagen om morgenen. I helgene står han opp sammen med den eldste. I tillegg har han ansvar for bilen og snømåking. Jeg ordner økonomi og planlegging i store trekk. Sørger for at den som skal noe kommer dit, i riktig tid og har med seg det som trengs. Jeg har ansvar for at barna har det de trenger av klær og utstyr. Passer på at de bader ofte nok og at de får skiftet bleie (skifter ikke alle selv, men passer på at dte blir gjort). Han ordner kveldsmat og legging av eldstemann, jeg ordner den yngste. Har blitt sånn fordi jeg ammer. Han har ansvaret for at vi har det vi trenger av mat og annet som skal kjøpes på butikken. Når jeg skriver dette føles det nesten som at han gjør mye mer enn meg, men sånn er det ikke altså. Jeg gjør masse jeg også:-)
Kæmma og trultene Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Sambo jobber til 16-17 og kommer hjem til ferdig middag. Så tar han og koser med vvesla litt, gir kveldsmat og tar kveldsstellet, før jeg "får henne tilbake" for amminga. Så legger han henne. (De dagene han er hjemme da, han er vekke en to-tre kvelder i uka). Husarbeid er det jeg som gjør, han støvsuger og setter på tøy av og til. Men nå har han pappaperm fom idag, så han skal få merke alt som må gjøres tenker jeg hehe
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 samboer jobber fra 7-15, spiser middag, sover middag.. ikke mye hjelp å få før barnet skal legges. Han har blitt litt flinkere nå til å gi han kvelds og pusse tenner
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Masse, han er kjempeflink med vesla:) Han er ikke LIKE flink med husarbeid bestandig men tar i et tak innimellom. Og siden han er en fantastisk snill mann og skjemmer bort oss begge er det helt greit:)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Synes at det er litt rart å snakke om at mannen "hjelper til" med babyen. Her hjelper begge til like mye. Når han er hjemme tar han naturligvis sin del av både aktivisering og stell av gutten vår )
curly sue Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 jeg er heldig... har en mann som gjør mer husarbeid enn meg.. han liker å ha det rent og ryddig...og jeg er en forferdelig rotekopp... Så her er det jeg som må skjerpe meg... i tillegg er han flink til å lage mat, og vaske opp, og vaske klær... må nok være godt oppdratt han... Han er også helt fantastisk med lillegutt... de dagene han er hjemme står han nesten alltid opp med lillegutt så jeg får sove en time eller to ekstra... kjempedeilig... men også nødvendig da tassen våkner ofte på natt ennå , og skal ha mat av mamma... Det er stort sett bare amming og legging han ikke gjør... men det skal sies at han jobber mye da og er helt borte deler av uka... da er jeg alenemamma... skikkelig slitsomt det da....
duppsko Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 JÆVLIG LITE... men men, babyen liker meg best )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå