Gå til innhold

Dere med tvillinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fødte dere?Keisersnitt,eller vaginalt...Og hvordan var det?

Setter stor pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kom tullene "rette" veien, helt uten komplikasjoner. Super fødsel! Nr to kom på to press, fire minutter etter storesøster. Null problem å føde tvillinger når fødselen er slik, iallefall!

Skrevet

Her ble det ks til slutt...

Det var en fæl opplevelse med for lite bedøvelse...

Men jeg fikk 2 nydelige jenter:o)

Skrevet

hele fødselen varte i 4 timer, gutten kom med hodet først, og jenta i seteleie! usj, ikke særlig godt! fikk post partum blødning etterpå, men 110 % kos i ettertid

Skrevet

Vaginalt. Begge lå i hode/hode. Rask og grei fødsel. Kom på sykehuset kl 0230 og 0545 var E ute, 0548 kom A.

• 2 uker senere...
Skrevet

her kom guttene ut "rett" veien:-) Alt gikk kjempe bra under hele fødselen,A kom 03.47 og B kom 04.00 De var friske og fine. Jeg selv fikk store blødninger og sendt til operasjon. Det var ingen fare,men de måtte hjelpe livmoren til å trekke seg sammen. Var veldig slapp i noen uker,men de herlige guttene hjalp meg igjennom det,det er ingen ting å se mørkt på. Jeg gleder meg til jeg evt. havner på føden igjen :-)

Skrevet

Våre ble tatt ved keisersnitt 5 uker før tiden, fordi ultralyd viste at den ene ikke vokste godt nok. Begge lå på tvers i magen og hadde ikke sjanse til å komme ut på naturlig måte. Keisersnitt var en bra opplevelse, og jeg kom meg fort i god form etterpå. Fikk spinalbedøvelse og følte derfor at jeg var med på en del av opplevelsen.

Skrevet

Vaginalt - to jenter der nr.1 lå i hodeleie og nr.2 lå i seteleie. Men den raskeste fødselen min med gode opplevelser på fødestua selv om det var mange der. 4 timer fra første tegn til begge var ute. 25 min mellom hver. Masse kos nå!!

Skrevet

keisersnitt.. jentene lå sete/hode.

Skulle egentli føde vaginalt, helt til æ va på siste ul sjekk å hadde så vondt.. legen tokk gu å da va d visst ikke kynnera æ hadde hatt siden dagen før, men rier... så ho i sete va på tur ut me fotan først. da ble det keisersnitt i full fart.

Skrevet

Fødte vaginalt, begge lå med hodet ned. Fødselen tok fra begynnelse til slutt 4 timer og var en kjempeflott opplevelse=)

Skrevet

Ble satt igang i uke 38 med planer om at det skulle gå greit. Men etter tre kurer med hormoner,ble tatt vannet på og en dag på drypp, til sammen da tre slitsomme dager ble gutta tatt med ks.

Skrevet

Vaginalt. Førstemann i hode, andremann i sete. Lett og rask fødsel, ingen komplikasjoner. :)

Skrevet

Her kom tv1 i hodet og tv2 28 min senere med føttene først.

Det var ikke så ille som jeg trodde det kom til å bli, men mista litt over 2 liter blod og det var ikke noe gøy.

Skrevet

her kom de med ks til slutt etter et døgn med rier og lite åpning,kom med ks både fordi det ikke skjedde noe og fordi jeg aldri hadde klart en fødsel fordi jeg var helt utslitt og uttørka;-)

men fikk to nydelige gutter 21.00 og 21.01

• 7 måneder senere...
Skrevet

ks..alt gikk fint men hadde mye plager etterpå...

• 4 uker senere...
Skrevet

Ble satt igang i uke 40, fødte vaginalt hode/sete (ble nektet KS). Ingen god opplevelse, men fikk to store, flotte barn.

Skrevet

Ble satt igang 36+6 pga liten vekst på tvilling 2. Etter 2 døgn på kur, et "hviledøgn" og 1 døgn på kur (tilsammen 4 døgn) ble det keisersnitt. Hadde da 5-6 cm åpning 12 timer etter provosert vannavgang ved 3 cm åpning.

Var veldig takknemlig for ks, og kom meg raskt etterpå.

Ikke særlig lysten på å bli satt på kur flere ganger, for å si det sånn!

Skrevet

Planlagt keiserenitt i uke 37 (barna lå i sete). Ønsket egentlig vaginal fødsel, men ble anbefalt keiserenitt. Det gikk kjapt og greit. Mannen satt ved hodet mitt, og det var utrolig sterkt og rørende når barna kom ut:) Fin opplevelse med keiserenitt!

Skrevet

Jeg født normalt ( vaginalt) de kom 5 uker før terminen og fødselen gikk kjempe bra ;) Bortsett fra at de måtte få litt hjelp med tang.. Dakar men de fikk ikke så mye som ett merke assa så jeg trur jeg hadde en veldig enkel fødsel ja til og være førstegangs fødende. Alt gikk på 4 timer fra åpningsfasen begynnte til de begge var ute....... Så gled deg, du har masse og se fram til... ;) Dette går nok kjempe bra!!

Skrevet

Her kom storesøster vaginalt, uten problemer (eller smerter...hadde så sterk epidural fra 6 cm at jeg ikke kjente en dritt, ikke pressriene heller). Mens lillesøster ble tatt med hastesnitt på fem minutter (ble en dramatisk slutt i narkose).

Uansett ble det et fantastisk resultat, to mnd før tiden, to friske, vakre jenter!

Skrevet

Jeg skulle egentlig hatt planlagt KS i dag..da jeg var 38+1 uker..

Men vannet gikk for 1 ukesiden i uke 37+1 og riene startet kort tid etter..

Siden tv1 lå i sete og tv2 i tverrleie, så ble det ett slags hastesnitt..

Vannet gikk 12:10 og begge var ute 17:07...Lå 4 timer med rier

Hadde spinalbedøvelse og synes at det var en fin opplevelse!

Fikk hilse litt på guttene etter de ble tatt ut..så ble faren med dem og stelte, veide og målte de :)

I dag er guttene mine blitt 1 uke gamle og er kjempe nydelige :o)

Kom meg raskt etter keisersnittet og er i ganske god form nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...