Jaguara Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Det nærmer seg tiden for første vaksine for jenta vår og jeg innrømmer at jeg gruer meg litt. Man hører noen historier om alvorlige reaksjoner, samtidig som det kan virke som at nesten ALLE opplever feber og/eller sutring, ømhet i låret osv osv døgnet etter vaksinen er satt. Helsestasjonen opplyser at det er bare 5 % som reagerer med feber o.a. så da lurer jeg på om det er mange der ute som har vaksinert barna sine uten å oppleve noen reaksjoner i det hele tatt..????
Eliise Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Vi merka ikke noe annet en et hyl akkurat i det hun fikk sprøyta =) Ingen feber eller noe ubehag de neste dagene...
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Lillegutt fikk ingen reaksjon! har bare tatt den første vaksina enda men håper jo at det går like greitt med de andre ;o)
Stratos med 3 barn Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Han var kun litt trøtt dagen etterpå, men det kan jo ha andre forklaringer enn vaksinen også
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Ingen reaksjoner her i gården. Verken 3 eller 5 mnd sprøyta. Tror det er vanligst å ikke få noen reaksjon, men så får man jo høre om de verste også av og til...
ChaChi Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 knærta har ikke reagert noe på noen av vaksiene hun har fått så langt.. (hun har fått BCG,DTP-IPV og to hepatitt b sprøyter) annet en hyl og vræl når sprøytene settes da:)
Julie Angelica:) Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Første gangen sov hun en god del mer enn vanlig når vi kom hjem, men nå sist gang var un som vanlig. Ikke feber eller noe reaksjon. Bare veldig vondt når dem satte sprøyta:(
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 her bare sov hun ekstra når vi kom hjem!Ikke grining eller noe når dem stakk heller-hun merket ingenting:-)
Arb.ledig husmor Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Her va det ingen andre reaksjoner, enn at det gjorde vondt når ho beveget kraftig på lårene sine.. ho fikk da smertestillende, og det va ikkje noe "tull" etter det...
-MtG- Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Ingenting annet enn at han sutra litt om vi glemte oss bort og trykka på låret hans samme kvelden. Han lo når HS satt den første sprøyta:) og sutra bittelitt på sprøyte nummer to.
Murmeline Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Snuppa mi var litt ekstra trøtt, så sov fredelig i noen flere timer enn vanlig. Jeg som hadde stålsatt meg til skrike-kveld, feber, bæring og byssing, hihi.. Gikk veldig fint her:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 Første vaskinasjon reagerte hun ikke på. Skrek selvfølgelig da sprøyten ble satt, men merket ikke noe som helst etterpå. Hun var akkurat den samme:-) Etter vaksinasjon 2 fikk hun ørlite feber på kvelden - altså flere timer etterpå, men heller ikke denne gangen så det ut til å plage henne.. og den ørlille feberen var også det eneste... Jaja... om det var feber da.. var ikke mer enn litt over 38`C
Ellie73 Skrevet 30. januar 2007 #13 Skrevet 30. januar 2007 Fikk første vaksinen i forrige uke. Han gråt en liten stund, og sov litt mer enn vanlig mye resten av dagen, men ikke noe feber eller andre reaksjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå