Gå til innhold

Dere med en ny mann i livet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er han innvolvert? Vi har barna rundt 300 dager i året. I begynnelsen synes jeg det var vanskelig å innvolvere sambo, men nå går det mye bedre. Var lenge alene med barna, så litt vanskelig å slippe styringen helt:-)

Barnefaren og jeg har ikke noe spesielt godt forhold. Har vært mye drittkasting fra hans side en stund nå, og det sliter på meg.

Nå har sambo fått nok, og gitt beskjed at han snart sier fra selv. Liker ikke at min eks svartmaler meg slik.

Redd for at det kan bli nye runder med megling, for nå er min eks. virkelig på krigsstien. Kan jeg da eventuelt ta med min sambo? Vet han ikke er den biologiske faren, men han kjenner barna bedre enn min eks. Han er også en god støtte. Noen som er/har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår barnefordeling er omtrent den samme. Fra 5 mnd til drøye tre år var jeg alene om oppdragelsen, etter det kom kjæresten min med i bildet. Vi tok det gradvis, til å begynne med hadde han ikke noe ansvar og jeg slapp ham nok heller ikke helt til. Da vi flyttet sammen var jeg tydelig på at han ikke kunne fortsette å være "lekeonkel". Det betyr at jeg forventer at han setter grenser og tar ansvar, men det betyr også at jeg må godta at ting ikke gjøres akkurat på den måten jeg ville valgt.

Du kan kanskje ta med deg samboer til mekling, men eksen din kan nekte å samarbeide med ham til stede og samboeren kan derfor bli bedt om å gå. Jeg ville nok ikke syntes det var veldig enkelt hvis eksen tok med seg kona til mekling.

Skrevet

Vel, min eks. kan gjerne ta med sin kone, men tror ikke hun vil. (hun har ingenting med barna å gjøre) Orker og finner meg ikke i at han svartmaler meg slik lenger. Merker han jekker seg llitt når sambo er i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...