Gå til innhold

Noen som kan anbefale en god sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe ny vogn til gullet, men aner ikke hvilken.

Er ute etter en vogn som er god og lett å trille, stabil, lun og som jeg kan legge ryggen helt ned på. Noen som har erfaring med en veldig god vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OTH - urban jungle. Er bare superfornøyd med denne vognen. En fryd å trille! Det er en trehjuling med svingbart forhjul (som også kan låses) Svingbart forhjul er suverent, spesielt på bytur. Svinger på en "10-øring". Bruker å låse forhjulet når vi triller i ulendt terreng, og når det er snø - da er det helt klart bedre.

Skrevet

Simo og brio har stabile, lune og gode sportsvogner. Anbefaler 4-hjuling jeg da...om du ikke bwre triller på asfalt og kjøpesentre.

De har plass til ungen både i lengden og bredda, og har full sitte- og liggestilling.

De er kanskje ikke så fancy som mange av 3-hjulingene, men de har komfort for ungen:)

Vi er veldig fornøyde med simoen vår i alle fall:)

Skrevet

Noen som har erfaring med Traxx Jaguar 4 eller Simo 725? Og hva de ligger på i pris?

Skrevet

Har Quinny Freestyle og er veldig fornøyde med den,har ikke hatt noen problemer;O)

Men begynner rett og slett å bli lei av vogna,så jeg skal kjøpe en Easy Walker Sky.Den virker fenomenal!!!! ;O)

Skrevet

Jeg signerer på at OTH er super!

Men har også en Traxx jaguar 3-hjuling som vi kjøpte rett og slett fordi gullet ikke ville sitte forovervendt før ved 15 måneders alder. Den er veldig ok synes jeg. Den kan du bruke begge veier noe som vi synes var veldig greit! En trehjuling vil aldri være like stabil som en firhjuling men har aldri vært noe problem for oss i alle fall. Den kan legges helt ned, er regulerbar fotstøtte, bumperbar kan tas av. Følger også med greit regntrekk. Vi har vært fornøyd.

Skal selges så hvis du er interessert gi meg et pip ; )

Skrevet

Tror nye Traxx både tre og firhjulinger ligger på max 2500-3000

Skrevet

Jeg villle ikke vært i tvil : Emmaljung Scooter

Skrevet

Jo flere vogner jeg ser, desto mer i tvil blir jeg, he he. Skal jammen ikke være lett. Har tittet litt på Emmaljunga sine, og både city cross, city jet, cerox og scooter. Kjempe fine vogner alle sammen, og tror nok jeg heller mot en av disse. Men hvilken vet jeg ikke enda:) Hører gjerne fra noen som har erfaring med disse vognene.

Skrevet

har akkurat kjøpt med en emmaljunga cerox-er så langt kjempefornøy,hørte det var noe snakk her om at de var så tunge å trille-men det er jeg ikke enig i,synes den er utrolig god å trille,og lett,itilegg synes jeg den er så lun for lillemann,var også klaging på at handlekurven var så liten,den er kanskje ikke så stor men til gjengjeld lett å få ting inn og ut av,selv om det ligger godt der du har lagt det(har en HOCO Big Foot fra før og der er handlekurven stor men ett ork å få ting inn og ut av...)den har jo liggemål på 90cm og den virker brei og god,minuset jeg ser med den ifh til Hocovogna er at bøylen kun kan skrues av,på andre vogna var den avtagbar med klikk,veldig greit når man skal pakke de f.eks ned i voksien,eller løfte de sovende ut av vogna,men det er jo ikke så viktig da..

For meg er det å greit at man kan kjøpe både hardbag og mykbag til også,me tanke på flere barn:-)

Også at det er hjul med luftkanaler eller hva det nå heter i stede for vanlige lufthjul som jeg hadde på hocoen og som måtte pumpes og der slangene var morken og måtte byttes,synes det er ett pluss å slippe det:-)

så alt i alt :Kjempe fornøyd!!!

Skrevet

Mener ikke å "stjele" tråden her; Men er det noe forskjell på rene sportsvogner og sportsvogndelen i en kombivogn (altså vogn der man legger bagen oppi sportsvogndelen)?

Skrevet

Vi har både Quinny freestyle 3xl comfort og Emmaljunga scooter! Velidg fornøyd med de begge, men egner seg til helt forskjellig bruk ;O)

Skrevet

Jeg anbefaler TFK Twist! Den er stor og god i sittedelen! Har blitt teste opp til 40 kilo... Den er beregnet å bruke opp til 4 år ca... Den koster ca 6000,-, men du får mye vogn for pengene! Den er solig og stabil med håndbrems... Den er forholdsvis rett i ryggen nå alle glidelåsene er oppe og god og tilbakelent hvilestilling. Den har en praktisk skulderreim om du trenger å bære vogna sammenslått et stykke. Veier kun 13 kilo... Blir liten når den slåes sammen.

Skrevet

Noen her som har erfaring med Emmaljunga City Cross? Har sammenlignet de forskjellige Emmaljunga modellene, og kommet frem til at City Cross er den som har flest av de funksjonene jeg vil ha av en vogn.

Skulle gjerne ha kombinert City Cross, Scooter og City Jet, men det går jo ikke:)

Skrevet

Jeg har City Cross og er KJEMPEFORNØYD!

Sjekket litt først og bestemte meg for den da jeg synes det er god plass i den (lang) Og den kan legges helt ned. Og den er en god vintervogn ikke minst!! Mange vogner virker som vinden blåser rett igjennom på alle kanter! Har Edge Duo fra før og er kjempefornøyd med den også.

Skrevet

Hvor mye betalte du for City Crossen?

Skrevet

Har 3 barn og prøvd mange vogner. Hadde OTH. Fornøyd. Kjøpte så TFK. Fornøyd der og. Men OTH er likevel min klare favoritt. Den er hele 4 kg lettere og mye tøffere. Så kommer til å selge TFK og kjøpe en ny OTH.

Skrevet

Jeg har Emmaljunga Scooter til mitt 4. barn og jeg synes det er den beste sportsvogna jeg har hatt til mine.. Har også jobbet noen år som dagmamma og jeg ville ikke valgt noe annet.

Skrevet

Vi er kjempefornøyd med vår Emmaljunga scooter. Super vogn. Lett, fint design, tydelig at småtten liker den, lett å legge sammen i bilen. Anbefales!

Skrevet

enig i at emmaljunga scooter er helt topp. kan ikke få fullrost denne vogna.

Skrevet

Hvordan er den å sove i? Ser at den ikke har full liggestilling,

så det er en av grunnene til at jeg heller mot City Cross.

Skrevet

Hei

Jeg kjøpte OTH som min første vogn, synes det var mega helt til jeg kom over quinny freestyle 3xl comfort.

Oth har ransel justeringer for ryggen noe jeg synes er helt bak mål, vipper lett i grunn når ryggen er helt nede med barnet sovende, ikke mye du kan ha eventulet i stellebagen da.

Så den brukes som altan vogn.

Quinny har fire stillinger, men jeg liker å si tre om barnet skal sitte komfy. Er blitt kåret som best i test i 2005 mener jeg, og er mega bra, tipper kun om du hjelper den å tippe eller overfyller den med varer. Gjerne litt liten kurv under til handling men har funket bra for meg.

Begge er trehjulinger og er veldig bra, oth er litt lettere i vekt enn quinny men ikke mye.

Uansett ville jeg tatt med barn og prøvd ut det som måtte falle av din smak og ikke selgers smak som vi gjorde som førstegangs kjøper. Oth kostet oss 9000 og quinny fikk jeg flett ny på nett til 3200,- i 2005 da, og får den nok like billig om ikke billigere nå'!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...