Gå til innhold

Hvor tett opp til termin kan en fly utenlands (samme som skravle)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte oss tur til Gran Canaria (Anfi Del Mar - det skal bli digg:o)) i går den 19.-26. mai. Jeg har foreløpig termin den 28. juli - går det greit å fly da? Skal fly med Scandinavian (er det samme selskap som SASBraathens forresten?).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror ikke det skal være noe problem, men alle flyselskaper opererer med forskjellige regler. Hos de fleste kan man fly helt frem til 4 uker før termin, men noen har strengere regler.

Jeg jobber i reiselivsbransjen, men har aldri hørt om et flyselskap som heter bare Scandinavian....! Er dette en charterflight? I såfall ville jeg sjekket med Saga, Apollo, Ving eller Star Tour. SAS Braathens het jo tidligere SAS Scandinavian Airlines, så det kan jo være det....!

Skrevet

Ja, SASBraathens er det nye navnet etter at de to flyselskapene ble slått sammen. Du kan fly så mye du vil med dem inntil 4 uker før termin, så god tur! Fra 2-4 uker før termin kreves det legeerklæring.

Se mer på www.sasbraathens.no under Alt om Reisen.

Skrevet

Heisann. Så deilig. Jeg var i syden i forige svangerskap ca 3 mnd før termin.Kjempe deilig å lade batteriene til forestående begivenhet. De fleste flyselskap har en grense på 8 uker, men sjekk med flyselskapet for sikerhets skyld

NB! Få en bekreftelse på engelsk fra legen din når du har termin og at du er i god form + ta med helsekortet ditt. Spesielt viktig er det med bekreftelsen da du kan risikere å ikke komme med på fly på veg hjem!!!. Jeg ble stoppet på flyplassen på veg hjem, i Italia men hadde heldigvis bekreftelse med opplysninger om termindato og tlfnr til legen. God tur! Fikk ellers dronningservice både på flyplassen(unngikk alle køer) og på flyet.

Skrevet

Snakket med ving igår ang det temaet. Det måtte jeg selv sjekke ut med de aktuelle selskapene jeg ønsket å fly med. Vi reiser i påsken!!

Skrevet

Tusen takk - 10 kg av mine skuldre - he he...

Skrevet

Ja, vi gleder oss:o) Skal reise bare meg og samboer - lillegutt på to skal være hos mormor og morfar. Vi har trevde-års dager begge to i år, så dette blir feiringen (jeg blir tredve halvannen mnd før termin...) + vi ville lade opp batteriene til den nye babyen kommer - blir nok ikke ofte en får muligheten til en uke alene i syden uten unger når vi blir en familie på fire;o)

Skal til legen i morgen, så skal snakke med han om reisingen da - så dette skal nok ordne seg:o) Bare håper jeg ikke blir flyttet for langt frem på ul-termin....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...