*RutIetutt* Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Bestilte oss tur til Gran Canaria (Anfi Del Mar - det skal bli digg:o)) i går den 19.-26. mai. Jeg har foreløpig termin den 28. juli - går det greit å fly da? Skal fly med Scandinavian (er det samme selskap som SASBraathens forresten?).
CAT77 Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Hei! Tror ikke det skal være noe problem, men alle flyselskaper opererer med forskjellige regler. Hos de fleste kan man fly helt frem til 4 uker før termin, men noen har strengere regler. Jeg jobber i reiselivsbransjen, men har aldri hørt om et flyselskap som heter bare Scandinavian....! Er dette en charterflight? I såfall ville jeg sjekket med Saga, Apollo, Ving eller Star Tour. SAS Braathens het jo tidligere SAS Scandinavian Airlines, så det kan jo være det....!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Ja, SASBraathens er det nye navnet etter at de to flyselskapene ble slått sammen. Du kan fly så mye du vil med dem inntil 4 uker før termin, så god tur! Fra 2-4 uker før termin kreves det legeerklæring. Se mer på www.sasbraathens.no under Alt om Reisen.
marsh Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Heisann. Så deilig. Jeg var i syden i forige svangerskap ca 3 mnd før termin.Kjempe deilig å lade batteriene til forestående begivenhet. De fleste flyselskap har en grense på 8 uker, men sjekk med flyselskapet for sikerhets skyld NB! Få en bekreftelse på engelsk fra legen din når du har termin og at du er i god form + ta med helsekortet ditt. Spesielt viktig er det med bekreftelsen da du kan risikere å ikke komme med på fly på veg hjem!!!. Jeg ble stoppet på flyplassen på veg hjem, i Italia men hadde heldigvis bekreftelse med opplysninger om termindato og tlfnr til legen. God tur! Fikk ellers dronningservice både på flyplassen(unngikk alle køer) og på flyet.
Mizz-Lene Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Snakket med ving igår ang det temaet. Det måtte jeg selv sjekke ut med de aktuelle selskapene jeg ønsket å fly med. Vi reiser i påsken!!
*RutIetutt* Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2007 Tusen takk - 10 kg av mine skuldre - he he...
*RutIetutt* Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2007 Ja, vi gleder oss:o) Skal reise bare meg og samboer - lillegutt på to skal være hos mormor og morfar. Vi har trevde-års dager begge to i år, så dette blir feiringen (jeg blir tredve halvannen mnd før termin...) + vi ville lade opp batteriene til den nye babyen kommer - blir nok ikke ofte en får muligheten til en uke alene i syden uten unger når vi blir en familie på fire;o) Skal til legen i morgen, så skal snakke med han om reisingen da - så dette skal nok ordne seg:o) Bare håper jeg ikke blir flyttet for langt frem på ul-termin....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå