Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Leste det et sted, husker ikke helt hvor hehe... Men det var at 8 åring skal legge seg kl 20 og for hvert år de blir eldre skal de være 15 min lenger oppe.... veldig bra og vi gjør det og det funker kjempefint.. og han gleder seg bare til å bli et år eldre hihi...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Betyr det at en 11-åring skal legge seg 20.45 og en 13-åring 21.15? her skjer det aldri før 23.30!!!!!!!!!!!!! Men skulle gjerne hatt de i seng tidligere!!!!!! Men far bestemmer................
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 mitt råd til deg blir veldig konkret... bli litt sånn tankefull sammen med din mann, si at du lurer på hvordan ting blir når dere får barn, si du tror dere kommer til å være mye uenige, si det er så mange ting du ikke har tenkt på før du ble gravid, si du håper ikke at det skal bli slik at du må være den strenge hele tiden, men alt er lov med pappa, si du hadde nå aldri ville latt ditt barn for eksempel være oppe til klokken halv tolv, for det er jo ikke riktig ovenfor barnet, de trenger jo søvn. her har du også fin anledning til å ta opp andre ting du ikke er eig i ved hans oppdrager rolle. for det er faktisk ikke riktig for barn å være oppe til så sent. de får ikke den søvnen de trenger. jeg ville i alle fall ha spurt han om hvorfor han lar barna være oppe så lenge. det er sikkert for sin egendel for det kan jo ikke være for barnas del.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 ja, det er nettpp fordi han har dårlig samvittighet fordi han bare ser dem i helgene. Helt enig i at det er for sent, men hvis jeg tar det opp blir jeg "den onde stemoren" som bare er streng. Ikke en lett situasjon. prøver som regel å lukke øynene for alt som jeg synes er feil, ettersom det er hans barn. Bir nok festlig når vi får barn sammen
Gjest Antarctica Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Min regel er at dersom han er vanskelig å vekke neste morgen, har han kommet i seng for seint, og da må det korrigeres på leggetida den dagen. Dersom han våkner av seg selv omtrent i den tida da det er meningen at han skal stå opp, så er leggetida riktig for hans søvnbehov og familiens rutiner. Dette er også litt fordi jeg ikke vil ha han rennende rundt fra klokka halv sju hver lørdag :-)
altommeg Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Dere bør iallfall gjøre noe med tidene. Har tre barn på 17, 14 og 13.De to minste er i seng stort sett til kl 22 og største styrer helt selv men er sjelden i seng senere enn 22.30. Det er da skole dagen etter og. kl 23.30 sover iallfall alle her hos oss og våkner opplagt dagen etter.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 *smiler* det var jeg som skrev det. om legge tider og 15 minutter.. det er noe jeg leste en gang for noen år siden på helsesøsterkontoret, og har gjort med min stesønn ) nå stopper jo den på en alder da.. husker ikke når.. men tror det var i 13 års alderen, at den "ikke gjalt lenger"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå