Gå til innhold

hvordan har dere det med stebarn og felles barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar pappa likt seg av begge når begge er der?

det er jo tross alt litt mindre tid med stebarnet, er det da riktig at det får mer oppmerksomhet i den tiden???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine foreldre har to barnebarn, to gutter på omtrent samme alder. de bor i generasjonstun med den ene og 7 timer reise fra den andre.

det er ikke slik at når vi kommer hjem slutter de å ta seg av den vesle som de har daglig kontakt med, fordi den de ser skjelden er kommet på besøk.

forskejllen er bare at det er to der og ikke bare en. de kan få et kne hver, de kan begge være på kjøkkenet og drikke saft, eller de kan begge være med i marka.

at de skulle skyve bort min nevø fordi min gutt er "hjemme" ser jeg på som helt utenkelig, og temmelig uønsket oppførsel om det skulle ha skjedd.

er det ikke best å være naturlig inkluderende og ikke begynne å del opp tiden litt til deg og litt til meg?

mulig det er ulikt når det gjelder foreldre, men jeg tviler på at når vi får flere barn at jeg kommer til å holde på sånn.

si til yngstemann at ettermiddagene skal hovedsaklig dreie seg om eldsten, og at du får vente, for deg snakket jeg med på formiddagen når han er i barnehage/skole. synest slikt blir helt feil jeg.

Skrevet

Her er det slik at far ikke helt klarer å få den helt store kontakten med sine to når de kommer på besøk. Det blir liksom litt kunstig det hele. Så når de er på besøk er de mye ute, sitter nede og ser på tv/spiller eller de har besøk av venner de har her. Jeg synes far ser lite til ungene sine (de han har fra før). Han er veldig flink med de vi har felles, men jeg tror han føler han ikke kjenner de to andre så godt lenger. Jeg vet ikke????

Skrevet

Mannen min har to barn fra før og de bor her 50%. Mannen min er veldig opptatt av å være en vanlig pappa og gir ikke barna "kunstig" mye oppmerksomhet når de er her. Han snakker ofte med dem når de er hos moren sin også, så kontakten er der hele tiden. Han koser ikke noe mindre med vår felles datter når de andre barna er her, han må heller slåss med de to eldste om å få holde henne!! ;o)

Skrevet

Smiler når jeg leser om hvordan det er hos madam butterfly og fam, mitt håp er at vi også skal få det sånn når det blir min tur å bli gravid! :)

Skrevet

Enig med Sunburn! Hos Madam Butterfly må det være godt å være..

Skrevet

Ja, nå har jeg to fra et tidliggere forhold også har vi en felles og så en stesønn som er her 2 hver helg og en gang i uken.

Her tar min samboer av seg alle likt, han tar seg av mine barn like mye som vårt felles og min stesønn, og de gangene vi drar bort på bading, bowling osv ringer vi alltid stesønn min for å høre om han vil være med.

Så her får ikke stesønn min mer oppmerksomhet enn de andre , men det er for han er inkludert i vår hverdag utenom sammvær også og det vet han.

Skrevet

Skulle så gjerne ønske jeg kunne svare ja på spørsmålet ditt, men det er ikke sant. Sambo tar jeg mer av sin datter enn vår felles noe som er veldig sårt:(

Skrevet

Ble mye skrivefeil her så jeg nå.. Sambo tar seg mer av sin datter enn vår felles mente jeg

Skrevet

Det skjønner jeg, men kanskje det ligger litt på sammvittigheten hans med tanke på at datteren han ikke er der hele tiden?

Hvor gammelt er deres barn?

Vet at noen fedre kan ha vanskeligheter med å knytte et sterkt bånd til veldig små barn, men at de heller yter når de er litt større hvor de kan gjøre ting med de.

Skrevet

He he, ja vi har det ganske godt. (nå skal det være sagt at jeg kan være streng og sta, mannen min kan være brå og barna krangler seg i mellom...) Men vi er jo veldig glade i hverandre alle sammen, tror nok det hjelper! ;o)

Hvis dere er innstilt på å ha det godt med både stebarn og nye fellesbarn så er mye gjort, "der det er vilje er det vei!" Hi hi!

Skrevet

Hehe.. Madam Butterfly - du har helt rett sånn jeg ser det, der det er vilje ER det vei.

Ingen er vel heller perfekte.. Her er også jeg streng og littegranne sta, mannen min kan være litt ubetenksom og barna er som barn flest, de krangler og har sine greier..Men som hos dere så er vi glade i hverandre alle sammen.

Men uten min fantastiske mann, så hadde ikke dette gått. Han er inkluderende, bestemt, viljesterk, varm, godhjerta og bare til å spise opp.. :-) Han har virkelig vist vei når ting har gått trått, og han har virkelig vist hvilken medspiller han er.

Skrevet

Barnet vårt er 4 1/2 mnd. Barnet hans er hos oss annenhver uke.

Skrevet

Skjønner for deg at dette kan være sårt. Men hvis man blander det at sammvittigheten hans ovenfor datteren og det at deres barn er ganske lite slik at han ikke føler han får den kontakten fysisk som med eldre barn.

Siden han er flink med datteren er mulighetene ganske stor for at deres barn også blir like heldig, noenganger tar det litt tid for de mannfolka, de skal løpe,hoppe, og herje de vet du.

Skrevet

Så godt å høre at dere har det så bra!! Man får jo høre mye om den andre sorten her inne, naturlig nok. Fint med et hyggelig lite avbrekk. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...