Gå til innhold

Bør jeg fortsette ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre hva dere sier og synes jeg bør gjøre.Det er slik at jeg gjør stortsett all husarbeid er hjemme med minste mann mens de to andre går i barnehage.Mannen min gjør ingenting hjemme før jeg ber ham om å hjelpe til med ett eller annet f.eks. tørke melk som ungen søler(han tørker som en 2 åring overdriver ikke) eller å vaske badet i helgen ca. 2 ganger i året.Han blir sint begynner å små prater at han gjør mye som å levere og henter ungene i barnehage(hans jobb er 2 min med bil til barnehagen)Når det gjelder å vaske badet han vasker kun dusjen innvendig(han må dusje samtidig for kunne vaske dusjen) og spyler wc med dusj slange og ferdig. Gulvet og bak stelebordet blir full av skitt. Han forlange at jeg Må stå opp for å lage matpakke til ungene smøre brøskive til han og kle ytertøy på ungene. Det synes jeg er greit men det gjelder også når jeg er syk og som f.e.s. i natt sovet ca. 3 timer til sammen. Minste mann er syk måtte stå opp mange ganger hun hadde 40 i feber og våknet mange ganger og var våknet to ganger som hun var våken i en time hver gang.Han sover alene for at ungene ikke forstyrer han imed at han går på jobb.Han går på rommet hvor jeg og minste mann sover og vekker meg for å hjelpe til.Mannen min burde stå opp 15 før og da hadde han klært alt alene.Han sier selv at kl ringer og det vet jeg og at han ligger videre.Han står ikke opp før kl 0710 og det synes han er for tidlig.Han sitter på sofa hver dag etter at ungene har lagt seg og ser på ett eller annet på tv eller sover.Han legger seg rundt kl 2330- 0100.Gjør ingenting sitter på sofa og snørker. Jeg sa til han igjen idag morgen at han burde stå opp noen ganger 15 før for å smøre mat til ungene da ble han sint og begynte å si at han gjør mye da må jeg levere ungene i barnehage. Ungene er hjemme kl 1400 to ganger i uke og lørdag og søndag blir det mye for meg (hyggelig og) i med at ungene vil helst være sammen med meg. De er rundt meg hele tiden. Jeg gjør alt jeg kan for å glede dem. Minste mann våkner noen ganger tre ganger om natta og sover kort om dagen da for jeg ikke til å sove om dagen. Det hender skjelden ganger at hun sover 40 min da er jeg heldig den dagen som for hvile litt. Han spiser og forsøker å ikke rydde etter han selv. Det har jeg registrert mange ganger blir sittende eller går på badet og drøyer for at jeg skal gjøre det for han. Min tallerken lar han være på bordet. Jeg tatt det opp med han men han fortsetter å gjøre det samme etter noen dager. Han gjør aldri noen ting frivilig og liker ikke at jeg ber han om hjelpe til.Det er ikke mye han må gjøre som jeg nevnte små ting som ikke tar mer enn 5 min.Det er også ting som kan gjøres når ungene har lagt seg men nei. Han leker ikke med ungene selv om ungene spør.Han sitter alltid uansett når jeg tvinger han for å leke med ungene. Jeg synes at han er selvsentret og blåser i meg og tar ikke hensyn til meg.Jeg har hatt mange prat med han på en rolig måte men det hjelper bare noen dager. Han truer meg hver gang når han ikke innrømmer feil eller vil nedtrykke meg med at vi må gå fra hverandre.Men han bare sier det.Dette ble ganske langt men føler at det er lettere å si på denne måten slik at dere skjønner omtrent hva jeg sliter med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel neste gang han sier at dere og sier at dere må gå fra hverandre sier du at du også mener det. Jeg tror du vil få mindre å gjøre uten han og sikkert bedre økonomi også. Og når dere ikke er sammen lengere får du fri nar det er hans dager til å ha ungene.

Jeg tror du får det mye bedre uten han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...