Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jenta på 3år vil bare sitte ved siden av faren når vi spiser alle 4. Lillesøster på 2 år sitter gjerne ved siden av meg. Vi ønsker at den eldste skal venne seg til å sitte ved siden av "alle" og når vi tvinger henne ender det med skriking++. Det har vart 1 år nå. Praktiser annenhver dag. Tenker at hun er for liten til å bestemme selv- g at vi skal mestemme over henne. Vil dere tvinge henne? Vi gjør som sagt det, men det ender med bråk hver gang.
Tipp topp Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Hvorfor er det så viktig at hun skal sitte ved siden av deg? Barn (og voksne) er vanedyr og jeg trodde det var helt vanlig å ha sin faste plass ved bordet. (Har faktisk hatt flere jobber hvor enkelte voksne har hatt fast plass.) Det er greit at det er de voksne som bestemmer, men ikke bare for å skulle bestemme.
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Er det der virkelig viktig? Helt siden jeg var liten hadde vi faste plasser ved matbordet. Først mamma, så meg, broderen og pappa. Slik satt vi alltid. Pappa hadde ingen krise siden jeg hadde min plass, som ikke var ved siden av ham. Pick your fights, sier jeg. Bare overse det, jenta sitter nok andre plasser enn ved siden av far når dere er "blandt folk", hvis hun vil det.
Gjest Antarctica Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Hva annet er det hun vil bestemme, tro? hva dere skal spise? eller hvor de andre skal sitte? flytt på dere selv litt, og se: viol hun styre sitt eget valg av stol, er det en ting, men vil hun dirigere alle de andres plasseringer også....vel, da er hun kanskje bortskjemt, eller prøver å bli det!
blond Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Synes det er så liten sak at jeg ikke ser meningen med at dere skal trumfe gjennom at hun skal sitte ved siden av deg når hun ikke ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Hvorfor skal hun skifte plass hver dag da? Det virker som det ødelegger kosen som et felles måltid skal være. Jeg jobber med barn til daglig og min erfaring er at barn liker å ha faste plasser ved måltidet. Det gir trygghet og forutsigbarhet.
Nickeguri Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Jeg foreslår at alle har faste plasser ved bordet. Så får dere voksne bestemme hvordan de faste plassene skal være. Faste plasser gir trygghet.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 Er det ikke greit at hun sitter hos pappa så kan pappaen hjelpe henne og du hjelpe den andre?? Ho må jo få sitte der ho vil husk ho er sikkert like glad i pappaen sin som ho er i deg :-) Her har vi faste plasser rundt bordet til alle måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå