Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Fikk brev i posten i dag om ay jeg var kallt inn til mekling av xen om ei uke. Situasjonen er at vi tok slutt i sommer, (har ei jente på 18 mnd), det er 3 mnd siden han har møtt dattera fordi han har kommet å gått som han ville,helt til jeg satte ned foten og sa enten ordne deg en avtale eller ikke komme. For en mnd siden anmeldte jeg han for vold mot meg, og drapstrussler mot barnet, jeg har voldsalarm nå. Saken er enda under etterforskning. Jeg har hele ansvaret for ungen alene. Jeg er kjempe redd for at han skal få samvær å ta med seg ungen ut av landet. Faren er fra Tyrkia. Hvordan foregår meklingsmøter? Han har ALDRI vist interesse før. Kan jeg nekte han samvær? Kan jeg be om utsettelse til etterforskningen er ferdig?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 TA DETTE SOM ER ADVARSEL!!!!! IKKE PUL PÅ DERE BARN MED SVARTINGER/MUSLIMER håper alt ordner seg for deg og ungen din, og ikke gjør denne feilen igjen
Nicole_25 Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 ER DET MUUUUUUUUUUUUUUUUULIG???????????? Norsk menn er perfekte?
liten og lettmett Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Ikke be om utsettelse, det er greit for deg å vise at selv om situasjonen er slik den er så tar du ansvar. Men. Ring til familievernkontoret dere er kalt inn til, be om å få separat mekling. Det vil si at dere slipper å møtes der i det hele tatt. Henvis til politianmeldelsen. Det er grunnlag mer enn nok for å få separat mekling.
Bonusmamma13 Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Du kan ikke nekte han samvær sånn uten videre. Men om du tar kontakt med familievernkontoret kan de vurdere om det er forsvarlig for barnet å ha samvær med far, evt om det skal være samvær under tilsyn. Vil tro at ut fra det du skriver er det lite sannsynlig at han vil få alenesamvær. Men du må ikke gjøre noe for å sabotere hans rettigheter som far uten å rådføre deg med rette instanser først. Det vil bare han vinne på senere. Du kan evt ta en tlf til barnevernsvakten og be om råd. Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 du kan også kalle barnevern inn på teppet. de skal ivareta barns intr
Ella28 Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 BAre vær obs på at de på familievernkontoret er der for å prøveå finne en løsning mellom deg og faren. Du KAN føle dedg litt presset til å inngå en avtale,men det ville jeg IKKE gjort i ditt tilfelle. Og jeg ville bedt om separat mekling ja,det fikk jeg nå sist. Stå på ditt du! Jeg fikk forresten også politibeskyttelse når vi kom til forberedende rettsmøte i tingretten,pga trusler om vold fra tidlligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå