Tamline Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Kan dere skrive hva dere brukte på alt? Eller hva dere har tenkt å bruke på alt?
oktoberjentene;) Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 hei hei.. svarer deg her jeg.. så du hadde skrevet på 2.tri også... jeg giftet meg mai i fjor og vi skulle ha et enkelt litt lav budgett bryllup.. men jammen kom det ikke på over 60 tusen det også.. hehe.. blir alltid dyrer enn man tror....ennå vi fikk fotograf i gave og lånte bil graits av en venn... men vi hadde 70 gjester.. og kjolen kostet 10 000.. kan sikkert gjøre det mye billigere.. men det baller liksom på seg så fort...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Vi gjorde det veldig enkelt.. Fortalte det bare til forloverne og presten. Ble viet etter dåpen til minsten!! To fluer i en smekk! Er nok ikke alle som vil gjøre det sånn, men jeg hadde ikke takla så mye oppmerksomhet en hel dag! Lykke til!
K123 Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Hvordan fikk dere det så rimelig? Vi regner 80 gjester og får det ikke under 100 000 kroner....
aanonym Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Vi regner med å bruke max 25-30 000. Vi skal ha ca 70 middagsgjester og 110 til festen. Vi serverer rikelig med alkohol, treretters middag, kaker og kaffe. Flott lokale, flotte klær, brudepike/svenn osv. Hvordan det er mulig? I vår vennegjeng stiller alle opp i sånne sammenhenger og bidrar med det de kan. Et par kompiser er kokker, de ordner med mat og innkjøp gjennom jobbene sine. En venninne jobber i et selskap som bl.a. har fine selskaplokaler (gratis leie...), en kompis jobber i et bilfirma, vi får låne en fancy bil der. Venninner stiller opp som servitører, lager bordkort, alle hjelper oss med å handle på taxfree, baker kaker etc osv. Brudepikekjolen lånes. En kompis skal spille i kirken, en annen er DJ på festen, en tredje skal spille da osv osv... De er talentfulle disse vennene våre, og har gode kontakter. I tillegg stiller familien opp under innspurten, de bor ikke her i byen men ankommer i dagene før. Helt fantastisk gjeng! Vi stiller opp for hverandre enten det gjelder barnepass, flytting, husbygging eller hva det ptte være. Og neste gang noen skal gifte seg så skal jeg love at jeg skal bidra med det jeg kan!
K123 Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Da er dere jammen heldige!!!! Slike venner har ikke vi. Og ikke kan vi satse på dugnad fra familie heller. Så da blir det dyrt.... Med mindre noen har en trylleformel??? Hvordan få et megabra og stort bryllup til lite peng. Men ære være dere som vleger dugnadsarbeid. Vi kan selvsagt få noe hjelp, men samtidig har vi jo lyst til at vennene våre skal ha det kjekt og være gjester i bryllupet. Så da blir det perifere venner som evt må stille opp. Og det er litt vanseklig å få til syns jeg. Alle har familie, ting som skjer, ferier etc. Men, det er jo helt klart avhengig av hvordan vennegjengen er!
aanonym Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Vennene våre er gjester også! De hjelper bare til i forkant samt under middagen. Det er slik vi pleier å gjøre det hos oss, kun familie og tilreisende til middag og så fest for alle etterpå. Ingen sure miner fordi man "bare" blir invitert til festen! Det er en herlig usnobbete gjeng, som ikke har glemt hva det vil si å ha skikkelig dårlig råd (vi har student samtidig hele gjengen for kun få år siden). Nå har vi fått oss jobb, men har det likevel ikke særlig fett, da alle er i etableringsfasen. Jeg har snekret, mal og bakt mye de siste årene, for å si det slik, så jeg har ikke så fryktelig dårlig samvittighet...
rogaland81 Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Så heldig du er!! Jeg har tenkt mye på at jeg har kjempegode venner, men alle er hjelpepleiere, kontorfolk, anleggsarbeidere, osv. Har ikke en eneste frisøk, baker, kokk, fotograf, musiker, sminkør, eller noe annet jeg kunne spart inn litt penger på... Vi skal bare ha 45 gjester i et rimelig lokale, men regner alikevel med å betale ca 60-70 000...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Vi får også ting litt billigere fordi vi har venner/kjente som stiller opp på forskjellige måter . Heldigvis. Vi blir ca 25 med stort og smått til middag og ca 40-45 til kaffe og fest og vårt budsjett ligger på max 30-35000 . da er alt inkl t.o.m tøy til brudeparet, 4 brudepiker og en brudesvenn
aanonym Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Vel, med unntak av kokkene er de fleste kontorfolk, mine også... De har bare andre talenter i tillegg!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Vi blir ca 35gjester. Skal gifte oss i Danmark. Alt kommer på ca 50.000kr blir fort penger. Og vi har spart inn der vi kan...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Ser det er mange som er heldige her... Vårt budsjett ser omtrent sånn ut...: Middag til 54 gjester, med vin til maten: Ca 22 000,- Drikke til festen (bongsystem): Ca 7 000,- Bryllupskake: 2 000,- Velkomsdrink: 1 000,- Nattmat: 1 500,- Kjole m/ tilbehør: 12 000,- Brudgomens antrekk: 3 500,- Bryllupsreise: 10 000,- Sminke: 700,- Frisør: 1730,- Invitasjoner: 1500,- Blomster: 3000,- Takkekort: 1500,- Fotograf: 3000,- Kirke: 2800,- Bordkort: 500,- Håper det var til hjelp:) Vi har prøvd å spare inn på det vi kan, men regner likevel med å bruke mellom 70 - 80 000 kroner... Synes det er mye penger, men får noe hjelp fra foreldrene våre, hvis ikke hadde vi ikke greid det.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Foreløpig budsjett: Ringer: 5000 Invitasjoner: 1000 kr (40 inv.x25) Bordkort, sanghefter: 25oo Kjole, leie: 5000 Slør, tiara, undertøy: 2000 Frisør + Sminke: 2500 Brudepiker, 3 stk: 3000 Leie, klær til brudgom: 3000 Brudebukett, knapphull+ brudepikebuketter: 3000 Blomster: 4000 (inkl. pynting av kirke) Servietter, lys, etc. pynt til bord: 2000 Leie av lokale: 4000 Middag tre retter: 15000 Nattmat: 2500 Serveringshjelper: 5000 Bryllupskake: 2500 (4 etasjer, med utkjøring) Øl og brus: 5500 (10 kasser av hver) Velkomstdrikk, ti flasker Blue nun med gullflak:1000 Vin, rød og hvit: 5000 (50 flasker, 25 av hver?) Cognac og Likør (har 3 liter av hver): Gratis, fått i gave ●Fotograf: (uten forstørrelser):6000 Barnevakt(Heile dagen, barnevakta er med i bryllupet.og tar med barna hjem til leggetid :1000 ●Solist i kirke: 600 ●Musikk: 4500 ●Toastmaster: 3000 ●Bryllupssuite:0 kr (var så heldige å vinne den:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 og dette blir svimlende nesten 90 000! Hadde oprinnelig tenkt å holde oss til 75000..ja ja. En gang i livet
AnnCoglillepinky=) Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Hei hei! Vi hadde et skikkelig lavbudsjettbryllup ettersom vi begge var studenter da vi giftet oss. Vi fikk masse hjelp, og vi var kjempe heldige som hadde folk til å hjelpe oss. Bryllupet ble kjempefint, og vi fikk masse respons fra gjestene om at festen var så fin, fordi det ikke var så stivt. Folk koste seg kjempe masse! Vi hadde femti gjester. Kjolen: 1500,- (var på grønland i oslo og kjøpte kjempefint stoff. Bestemora til mannen min sydde kjolen til meg, og jeg fikk den akkurat slik jeg ville ha den) Undertøy: 500,- Dress: 2000,- Ringer: 0,- (jeg fikk en kjempefin ring av farmor, som hun hadde fått til sin konfirmasjon. Mannen min vil ikke bruke ring, og derfor kjøpte vi ingen) Frisør/sminke: 0,- (har en vennine som er frisør, og jeg fikk både sveien og sminken som bryllupsgave) Bilder: 500,- (vennina til mamma er kjempeflink til å ta blider, og har et ordentlig godt kamera. Gav henne et gavekort på polet.) Blomster: 0,- (plukket alle blomstene selv. Giftet oss 24.juni, så det var masse fine blomster ute) Bukket: 0,- (svigerfar bandt en kjempefin krans til meg) Leie av lokale 3000,- Mat: 3000,- (Tanta til mannen min er kokk, så hun hjalp oss. Fikk også masse hjelp av svigemor og mor osv. Betalte bare for råvarene) Bryllupskaka: 0,- (en vennine er lærer i konditorifag, så hun laget en kjempeflott kake til oss i bryllupsgave) Drikke: 3000,- Det hele kom på ca. 14000 kroner. Så det bør ikke koste så mye Og vi hadde et kjempefint bryllup!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #16 Skrevet 2. februar 2007 men skal ikke vennene få kose seg litt også da? hmmm
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 Ca 30000 totalt. Blir rundt 60 til koldtbord pluss ca 40 ekstra til fest. Fant en nydelig kjole som bare koster 4500 helt ny, så regner 10000 totalt på klær til meg og sambo og småguttene. En venninne er hobbyfotograf så tror ikke jeg må betale noe for det. En tante av sambo baker bryllupskaken og de andre kakene står venner og slekt for. Svigers skal hjelpe å lage koldtbord så jeg regner med max 5000 til mat. Pappa skal kjøpe sprit i utlandet og har sagt at han står for den biten, så jeg regner 5000 til vin og øl. Inbydelser, bordkort og sanghefter lager jeg selv så har ikke regnet det som en utgift i det hele og store. Kjøper inn litt papir og sånt litt etter hvert. Lokalet koster 4000 og der er det stereoanlegg så musikk er heller ingen kostnad. Brenner cd-er med masse bra musikk. Frisør 1100 kr inkludert prøvetime. Skal ikke ha så avansert oppsett så regner en time på oppsett og en time på prøvetime. De tar 550 kr timen. Da har jeg 4900 igjen til snop og kaffe og div. Lys og servietter koster ikke stort på rema. Bil låner vi gratis på jobben til sambo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå