Gå til innhold

Syforeningmat


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg lage når vi er fire jenter som skal samles? Nye, gode oppskrifter mottas med takk, men det skal være enkelt å lage.

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knallgod pastasalat forslår jeg da!

 

Oppskrift:

 

1 boks bogskinke eller strimlet kald kylling

Kald kokt pasta

Kalde kokte egg

Ost i terninger

grønnsaker i terninger, f.es. tomat, agurk, sukkererter, purreløk, løk, mais, ananas, paprika, stangselleri etc. Bruk det du har eller liker.

 

Bland alt dette sammen.

 

Lag denne "sausen":

1 glass Heinz garlic saus

melk

matfløte

rømme

sitronpepper

 

Jeg pleier å ta det meste ut av garlic sausen først. Så heller jeg melk i flasken og rister slik at jeg får ut all sausen. Holder med den ene flasken med melk. Så litt matfløte og rømme. Kanskje 1 dl matfløte og 1 ss rømme. Etter smak. Ha tilslutt endel sitronpepper oppi.

 

Denne sausen helles over pasta og den andre ingrediensene og alt blandes.

 

Server med baguetter eller lignende.

 

 

 

Skrevet

Pastasalt med stekt kyllingfilet og sprøstekt bacon er en innertier!!

 

Hva med kylling sandwich?

Godt brød, gjerne landbrød.

Smør med rød pesto eller hvitløk dressing eller majones

Grønt

Paprika

Tomat

Agurk

Rødløk

Kyllingfilet

Bacon

Sweet chili saus på toppen.

 

Eller:

1 stor boks mais

1 purre

1 skinkeboks evt. 1 pk. smårettskinke

1 majones(lett???)

1 boks lett rømme

 

Dette blandes og legges i baguetter. Ha på ost og gratiner i ovn.

Serveres med en god salat.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...