Gjest Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Før eller etter bryllupet? Skal jeg ordne nytt pass før bryllupsreisen og registrere mitt tilkomne navn på flybilletten? (Må jo bestille snart). Eller skal nytt navn ordnes etter reisen? Reiser tre dager etter bryllupet, så det går ikke an å gjøre det i mellomtida.
♥Snulder Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Du kan bytte etternavn akkurat når du vil:) Det vanligste er vel å prøve å "time" det inn slik at det er i orden til bryllupet.
aanonym Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Snakket med folkereg., de sa man kunne føre opp bryllupsdatoen i et av merknadsfeltene på navneskifteskjemaet. (Og at man ønsket å skifte fra denne datoen): Har sendt inn mitt, spent på om det går greit.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Hvor lang tid i forvegen ordner man dette om man time det med bryllupet, noen som vet?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Vær obs på at dersom man skal skifte navn før bryllupet så er det noen kriterier. Dette står det om på folkeregistret. Min sambo skal ta mitt navn, han MÅ ha nytt pass til bryllupsreisa og derfor tenkte vi at dette kunne ordnes før, men siden vi ikke oppfyller disse kriteriene så må vi vente til etter bryllupsreisa...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 hvilke kriterier er det?
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Jeg skiftet etternavn for lenge siden, bruker sambo sitt fordi jeg ikke likte mitt eget. Det må være flere enn 200 som har det navnet i Norge, hvis ikke må du framlegge vielsesattest, eller skriftlig samtykke fra alle som heter det.
aanonym Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Kriterier? Er det fordi det er snakk om et veldig sjeldent navn?
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Eg skifta namn etter bryllaupet eg, hadde forsåvidt inga hast for min del å vere fru X akkurat på dagen - men det er jo opp til deg. Berre pass på å sende inn alle skjema i tide, eg hadde ein skrivefeil på mitt skjema, og då tok det 3 mnd å få søkt på nytt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå