Fricke med ting i magen Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 er en sjamaninspirert paganist, i 15uke, og har tenkt endel på dette med navngivning. har ikke funnet navn til frøet enda, men, det kommer når det skal.... selv ønsker jeg ingen kristen dåp, for mitt livssyn er viktig for meg, og faren har forståelse for dette. blir nok værre med øvrige familiemedlemmer der, faren er dansk, så vi ønsker å holde navngivningen i danmark. det jeg lurte på er om noen flere her inne har samme livssyn som meg, og noen erfaringen med denne type "dåp" vet hvordan ritualet i seg selv foregår, men tar i mot historier og erfaringer med stooor glede:)^^ fred være med dere alle:)
LadyLiberty Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Vet ikke hva som finnes i danmark, sikkert mer enn her! Men jeg har også diskutert hva som skal gjøres til navnedagen. Er selv en åndelig/holistisk person og ønsker ingen kristen dåp! Det var ei som anbefalte en flott bok som heter "sjamanisme". Der stod det konkret hvordan man kunne gjennomføre en "velkommen til verden dag" med faddere som kom med egne gaver eller dikt til den lille osv. Jeg har selv lyst å ta human-etisk forbund sin navnedag. Bare for familien til samboeren sin del, slik at de har noe konkret å forholde seg til. Men skal nok ha en egen "velkommen til verden" fest for de nærmeste venner. Hvor vi kan ha en litt mer åndelig kveld
Fricke med ting i magen Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2007 sjamanistiske metoder er utroli vakre... en sånn velkommen til verden er ikke så forskjelli fra den jeg ønsker meg.... jeg og vurderer vel nå egentli bare å ha navnefest. er redd barnefaren ikke vil respektere ritualet, da han selv ikke er troende, og kan jo være nokså "høytsvevende" or både han og familien selvom det er noe som er veldi vikti for meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå