Gå til innhold

hvordan få bort bæsje-flekker på ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har gode tips?

Har prøvd med biotex-spray rett på flekkene men det hjalp ikke. Ser ikke så lekkert ut med gul/brune flekker oppetter ryggen på ullbodyene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Dytter....og håper på svar.....

Skrevet

fått tips om den grønne domestos fresh rett på flekken. det funker!

Skrevet

Jeg bruker zalo og gnir det inn. Deretter legger jeg det i varmt vann med vaskepulver over natten, for så å vaske det i vaskemaskinen. Da har det gått bra her, men jeg må gjøre det med en gang....

Skrevet

Fikk tips av en venninne om å gni sunlight-såpe på flekkene. Gul såpe som selges i topk. Har fungert bra. Har prøvd både zalo og biotex-flekkfjerner, men denne såpa er bedre... Viktig å ta d med en gang da!

Skrevet

Finnes det håp om å få det bort når flekken har satt seg da? Jeg putta ull-bodyen rett i maskinen, men det er der fortsatt... :( Og det er en stund siden, har sikkert blitt vasket 7-8 ganger etter det. Fortsatt flekk...

Skrevet

den domestosen tok flekkene selv om de hadde ligget en stund. selv om de hadde vært forsøkt vasket og fjernet opptil flere ganger før. anbefales! :)

Skrevet

hva er den grønne domestos for noe?? har et par bæsjflekker som ikke vil vek...:(

Skrevet

Zalo på flekken(gni) med en gang, og gjerne legg i bløt i lunkent vann... Før vanlig ullvask i maskin... Ikke alltid det hjelper, men som oftest. Av og til er flekkene så fæle at jeg må vaske dem på 60 grader, selv om det ikke er bra for ull... Men da hadde liksom plagga vært ødelagt uansett liksom...

Skrevet

Du kan også prøve å dynke med zalo, legge til side for å tørke, å så vaske som vanlig. Da får zalo virke ublandet en stund først :)

Skrevet

Gni flekken inn med grønnsåpe og la det ligge litt- deretter i vaskemaskina!

Skrevet

så noen lurte på hva domestos fresh er? Det er en sånn grønn flaske med vaksemiddel til do og vasker og slikt. Og den tar bæsjeflekkene på ull også. :)

Skrevet

Jeg synes det går lett bort med Milo. Skyll av det verste først, deretter dynk flekken i Milo og la det ligge litt. Så vasker du på vanlig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...