Gå til innhold

Vekke 4uker gammel baby for mat om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 4 uker som får mme. I går fikk han siste kveldsmåltid klokken 12, og våknet igjen klokken 06.

Jeg fikk forferdelig dårlig samvittighet, siden det var så lenge fra forrige måltid.

Bør jeg fra nå av ha på vekkerklokke slik at det ikke blir så lenge mellom to måltider?? På dagtid spiser han ca hver tredje time.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han sove du. Sier i fra når de er sultne, og sover det de trenger å sove. Bare vær glade for at dere kan sove natten igjennom.:-)

Skrevet

Nei, det behøver du ikke. Mme metter mer enn mm, så derfor sover de bedre også. Min nr.1 fikk mme og sov hele natta fra han var 3-4 uker gammel, mens jenta mi som jeg ammer har først sovet en hel natt nå som hun nærmer seg 9 mnd.

Stol på at han våkner når han er sulten:o)

Skrevet

Jeg fikk ebskjed på sykehuset om å ikke gjøre det hvis han vokste fint. Sjekk vekten på helsestasjonen, og er den fin er det bare å sove

Skrevet

bare la han sove. Min sov også natten igjennom fra han var ca 3-4uker, så bare nyt det du =)

De sier i fra om de er sultne....

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset at så små barn ikke skal sove natten igjennom. Det har med blodsukkeret å gjøre, det synker og det er ikke bra for så små barn.

Skrevet

Ok. Takk for svar:-)

Han har hatt litt problemer med å legge på seg, men det har heldigvis snudd etter jeg begynte med mme. Sist han ble veid hadde han lagt på seg 180 gram på 4 dager.

Da får jeg prøve å slappe av med at han våkner når han er sulten, han gjør jo alltid det ellers.

Skrevet

Heldiggris! Så lenge han vokser som han skal, går det helt fint!

Skrevet

Skal veies igjen på onsdag, så da får jeg bekreftet at vektoppgangen fortsatt er god. Klarer sikkert å slappe bedre av da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...