Gå til innhold

Når kan han begynne å spise vår middagsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker ikke mye salt i maten, men en del krydder ellers. Spiser vanlig mat som kjøttkaker, medisterkaker, fisk,lapskaus, pølser, wok, pasta etc.... Poteter og grønnsaker

Bruker mye posesauser og gryteretter fra pose (og det er det jo bra med salt i).

Han får smake av maten vår og det ser ut til at han liker det kjempegodt. Men jeg tør ikke la han spise ordentlig av maten vår, kun smake.

Noen som vet når vi ikke trenger være så forsiktige med saltet lenger? Og når kjøtt kan stekes og ikke kokes lenger?

Han er 9 mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi fikk tidlig maten som vi spiste. Passa på å ta av litt til henne før jeg krydra maten ;o) Vet ikke når en slipper å ta hensyn til saltet, husker ikke når jeg gjorde det... (hun er snart 3 år nå) Men det går jo fint å mose potet og grønnsaker. Tror hun fikk stekt kjøtt tidlig og jeg, bare dele opp i små biter. Liker han det så la han spise ;o) Men hold han unna det med mye krydder ;o)

Et tips er å koke opp litt saus (fra bunnen av da... er ikke såå vanskelig ;o) ) som er bare til hans mat og fryse ned i isbit-poser. Da kan du bare tine en eller 2 til hans middag, så kan du lage egen saus til dere ;o)

Skrevet

Jeg lurer litt på dette selv, jeg husker ikke fra sist rett og slett. Vi lar dattera vår smake på det meste vi spiser og hun liker det veldig godt, men jeg bruker hovedsakelig glass. Hun er snart 9 mnd.

Du nevner at dere bruker mye posesaus, jeg mener at disse inneholder en del salt så de ikke burde gis til babyer

Skrevet

før ett år skal man være forsiktig med saltet pga av nyrene. Fra 12 mnd tåler de litt. Seelfølgelig bittelitt salt før 12 mnd er ikke kjempefarlig - og man bør jo fortsette å være litt forsiktig etter 12 mnd - men vi trenger ikke være hysteriske i hverken den el andre retningen. God middag folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...