Pittamitta Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Vurderer det,men er veldig usikker..Hun er enebarn og vi bor landlig til,så ingen naboer som man kan "stikke" over til...blir det kjedelig til henne med "bare" meg? Dette er self.varierende fra barn til barn da...Har ikke økonomi til at hun kan gå litt i bhg.enten blir det full plass fra hosten 07,eller så blir vi hjemme...
3barn+en spire. Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 jeg er for å gå lengst mulig hjemme med barna mine.vi går på åpenbarnehage(småbarnstreff) har to gutter på 1år og 8mnd og en som er 2 år og 8mnd så de har jo selskap i hverandre.
Karoline's*mamma Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Kan ikkje seie kva du skal gjere, men skriv litt om korleis eg har det og tenkjer.. Eg er heime med jenta vår på 2år g 2 mnd. Har ei lita i tillegg, så eg er heime i permisjon. Ser at jenta fort kan kjede seg med berre meg, og vi må vere flink til å gå ut. Har og mange naboar med små barn som vi besøker. Føler eg har gjort riktig valg med å ha ho heime, men det krever ein del av meg. Må finne å utfordringar til ho, og komme oss ut. Kan ikkje sjå at ho har veldig stort utbytte av å vere med andre barn enno. ' Klar ho ville lærd ein del, men den tryggheten som ho no får heime, ser eg på som veldig viktig. Vi har og ein ro i kvardagen, som vi ikkje vil få seinare når jentene begynner i barnehagen. Ser iallefal på denne tida som verdifull for både meg og jenta.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Vi har tvillinger, og jeg har vært hjemme til de var tre år! Kanskje litt annerledes når de er to. Men jeg ville gjort det samme om jeg hadde "bare" en. Tror ungene har godt av å få god tid hjemme sammen med foreldre. God måte å få inn god døgnrytme på. Harmoniske barn. Men selvsagt trenger de jo også å få leke med andre barn og å få utfolde seg sosialt..... Dette er valg som er personlig. Jeg vet hva jeg ville ha gjort. Lykke til!
ming Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 jeg var hjemme med lillemann til han var 2,6 år da begynte han i barnehage 3 dager i uka. Så lenge man har muligheten til å være hjemme så er jeg ikke i tvil om at det er det beste, men det er klart at de har det bra i barnehage også. Men det blir fort nok en tid med stressende morgener... så er veldig glad for at jeg kunne ha han hjemme og fortsatt har 2 dager i uka fri. Jeg hadde ikke mange naboer som jeg besøkte, var nyinnflyttet og heller ingen venner med små barn så det var eneste minus
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Jeg er enda hjemme med sønnen min som snart fyller 3 år. Jeg har heller ingen andre jeg kan reise til, så han har ikke så mye mulighet til å leke med andre. Han stortrives hjemme med meg og han kjeder seg nesten aldri. Begynner han å kjede seg, er han utrolig flink til å finne på noe selv, og da kan han leke alene i 2 timer - og jeg får tid til litt husarbeid. Jeg leker og en del sammen med han, eller vi går ut. Barn har godt av å kjede seg litt, for det er da de lærer å finne på noe selv. Barn i barnehagen er etter min mening ikke flink til å leke alene. Og når det gjelder læring tror jeg at han lærer like mye som i barnehagen, kanskje mer, siden jeg tar meg god tid til å lære ham ting. Men han skal begynne i barnehagen om noen måneder, slik at han få være sammen litt med andre barn - bare 2 dager i uken, det synes jeg er nok. Bare vær hjemme med barnet ditt så lenge du synes/føler det er riktig. Hilsen
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Hei! Syns det er vell og bra å velge å gå hjemme med barnet sitt, og kunne godt ha tenkt meg å gått hjemme kansje 50% selv, men jeg må si jeg ble litt provosert av innlegget ditt(Anonym over) ang barnehager... Er du sikker på at du vet hva du prater om? Leste i foreldre og barn at barn som går i barnehage er faktisk flinkere på skolen og har lettere for å tilpasse seg enn barn som ikke har gått i barnehage. Minn sønn på 2,6 år har gått i barnehage fra han var 1 år og jeg har reise jobb og er vekke fra han i perioder om gangen men vi har alldri hatt noen form for problemer med han og fått mangen komentarer på hvor flink han er å leke alene og at han er så snill. sååå... Det hadde jo vert lett for meg å si: Barn som går hjemme er etter min mening bortskjemte mammadalter... Noe jeg bare syns bitte litt.. he he. Var ikke ment som noe surt innlegg, men er bare veldig fornøyd med barnehagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå