Gjest Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 2 åringen vår så veldig forskrekket ut da jeg tredde på ham en av brorens boksershortser i stede for bleie i går etter frokost, men jeg tror han synes det var deilig å gå uten bleie, han sa det i hvertfall. Forklarte at når han ikke har bleie på må han tisse på do, og det var i orden. Tok ham på do med 30-60 minutters mellomrom, så det var jo ikke noen trening i å bli tørr akkurat, men mer å la ham få vite at han faktisk kan gå uten bleie han også. Gikk kjempebra, bare et bitte lite uhell fordi vi glemte tiden litt og da sa han selv at det var blitt vått og var ekkelt. Har ingen illusjoner om å få ham tørr helt enda og dette er jo ikke rett måte heller (å ta ham på do altså), men greit å begynne et sted, så tar vi noen bleiefrie dager når vi har tid og overskudd til å passe ekstra på og forsøker i påsken elelr rundtomkring der og se om han er klart til å bli tørr da. Men du verden så stolt han var selv da ;-)
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Og plutselig var du i uke 22.....tiden går fort:) Har veldig lyst til å gjøre det samme med min 2-åring, men er jo litt redd for sofa og tepper. Vil jo ikke at han skal tisse på dyre møbler. Min gutt setter seg gjerne på do, men det kommer jo ikke noe tiss ut. Han lager bare mange rare lyder:) Men må jo begynne en plass. Tar med meg alle tips du måtte ha!
La Perla Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Wow! Der er gutten din igjen tidligere ute enn min, hehe. Men denne gangen tar det nok mer en 1-2 uker før min gutt tar din igjen. Han vil aldri sitte på do lenger. Og de gangene han ville tidligere, var det sjelden det kom noe tiss. Det lengste han strekker seg til nå er at han går inn i dusjen og tisser, i stedet for å tisse på gulvet, når han er på badet uten bleie. Men han liker jo også å gå uten bleier, men hvis vi ikke passer på, bare tisser han, uten "forvarsel".
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 ReDa, ja tiden flyr! Hehe... Skulle gjerne satt noen bremser på, fødselen nærmer seg jo med stormskritt her! Han her har faktisk tisset på "kommando" siden i sommer, altså fra han var rundt 21-22 mnd, satt vi ham på do og ba han tisse, så tisset han, så han fikk gå litt uten bleie i sommer og ville selv på do av go til, men jeg synes han var altfor liten til at vi ville prøve å få han tørr da. Turde ikke stole på at han ville klare å gi beskjed med en gang og tenkte også på møbler ol som man jo helst ikke vil ha tiss i ;-) Nå er han blitt større, så da får vi se. Han sier jo ikke i fra selv før han må tisse, det får vi ta en dag når vi har fult opp med rene bukser og boksere og mye tid og tålmodighet, for det blir nok mange uhell i noen dager før det går opp for ham at han må gi bskjed FØR han tisser og ikke når eller etterpå, hehe... Så inntil videre er det mer for å venne ham til tanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå