Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg blir alene nå og han vil ha sønnen vår på 50% men sønnen var er 15 mnd og jeg synnes detter blir litt mye pendling fram og til bake for ett lite barn. så vi havner nok i retten angående den saken.. Hvem skal jeg ta kontakt med? er det ofte far som får foreldreretten? jeg er lærling og har ett nesten 2 år igjen er det negastivt i retten?? vi har krangla i helle natt, er så frustrert:(
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Retten dømmer aldri 50/50 med en uenig part. Dessuten frarådes det på det sterkeste å ha 50/50 før barnet er minst 4-5 år!! Barnet trenger veldig en stabil "plattform" i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 men om du er redd for mye pendling så kan jo faren ha barnet i ukedagene, så har du barnet annenhver helg.... hvor rettferdig synes du det er? prøv å tenk litt på fars side av saken også ...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Tenke på fars siden av saken??? Nei her skal det verken tenkes på mors eller fars side av saken, men på BARNETS. Et barn på 15mnd har ikke godt av bo 50\50.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 helt enig at man skal tenke på barnets beste.... men i slike saker så er det som regel moren det tas hensyn til... et eks er moren som prøvde å ta livet av barnet sitt, hun får fortsatt se barnet sitt i følge med politiet... begrunnelsen var "det er bra for mor å se barnet" i slike saker er det altfor ofte vi hører at moren må ha det fulle ansvaret... hvorfor ikke faren? han var jo god nok som far da dere valgte å få barn med han.... det er det jeg mener med å se farens side!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 I å med barnet bare er 15mnd så mener jeg det ville vært større belasting for barnet å bare se mor annenhver helg, siden mor har vært hjemmeværende hele tiden(eller ihvertfall de første 12mnd) Så for barnets skyld bør det fortsette å bo sammen med mor å ha samvær med far. Om far ønsker å se barnet mer kan de jo lage private avtaler mellom seg, om at han f.eks kommer innom etter jobb så ofte han kan. Når barnet blir eldre så syns jeg 50\50 KAN funke dersom det er noe barnet ønsker selv. Men i bunn og grunn syns jeg ikke noe om den ordningen, men mindre barna er i skolealder å selv går med på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå