Mammen_te_Hallvard Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Gutten min er litt over 9 veke no og har blitt forkjøla. han har gjennomsiktikt snørr som renn ut av nasa. det kjem opp slimklompar når han hostar.m han er blid og fornøgd og et godt me mat,som han har gjort på dei friske dagane:) m det eg lurer på er om eg skal kontakte lege???sidane vi kjenner ein baby som har våre innlagt for RS VIRUS. mor mi meiner d ikkje er noko...at han har ein forjølelse.
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Hei! Jenta mi var også forkjølet rundt de tider. Det eneste vi gjorde var å dryppe nese og øyne (hvis de renner) med morsmelk. I tillegg fikk hun saltvannsdråper for å løse opp hvis hun ble veldig tett. Drypp mange ganger om dagen og hev hodedelen på seng/vugge. I løpet av en kort uke var datteren min frisk og fin igjen.. Håper det går fort over for dere!!!
Crazy mama Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Jenta mi var forkjølet da hun var fra 3 uker til 6 uker gammel. Jeg dro til legen ofte, ble oppfordret av legene til det fordi hun er så liten. Veldig greit å få legene til å lytte på henne og samtidig ta forskjellige tester. Tok en prøve fra nesen for å sjekke evt RS og kikhoste, samt en blodprøve fra fingertuppen for å sjekke crp og hvite blodlegemer. Jeg ville nok tatt en tur til legen hvis jeg var deg. Så lenge babyen er under 3 mnd er de jo ikke vaksinert mot kikhoste heller, greit å få sjekket opp på denne tiden av året (her i distriktet hvor jeg bor har det nemlig gått kikhosteepidemi).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå