Gå til innhold

6 mnd: 64,5 cm og 6430g. Er hun liten for alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 6 mnd kontroll i dag. Hun har bare strekt seg 1 cm og lagt på seg 210g den siste mnd. Høres dette lite ut? Er bekymret og lurer på hva jeg evt kan gjøre. Hun spiser 4 ganger om dagen:

08: 150ml mme

12: grøt og 120 ml mme

15.30: 150ml mme

18.30: grøt og 120 ml mme

Hun er blid og fornøyd om dagen og sover natta gjennom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var også ei lita tulle... men det er vel ok å gi mer mat nå... middag sammen med 15.30 melken kanskje...

Hva sa hs da??

Skrevet

Var kun hos legen i dag, og hun sjekket ikke vekt og lengde. Lurer på om jeg skal ringe hs. Vokste jenta di seg stor og sterk senere?

Skrevet

Vår jente er 7160 og 66 på 6 mnd kontrollen. Ikke liten hun...så lenge hun følger sin kurve er hun som hun skal

Skrevet

J da... når hun nærmet seg halvannet skøyt hun fart... Da bestemte hun selv hvor mye mat... Og hun spiste mye... Ingen fare. Men nå er jenta di 6mnd så det kan være ok med litt mer mat nå..

Skrevet

Hei!

Eg syns ho va lita, men det e nok fordi jenta mi e så "tjukk" og stor... Ho e 4 mnd og 10 daga, og er 7,3 kg, og 62 cm... Og har hele tiden kun fått mme...Og e no nede i 3 måltider i døgnet, med hver på 200ml....

Men kor stor va ho når ho ble født da?

Skrevet

Hun var 3418g og 50 cm da hun ble født

Skrevet

Det viktigste er at hun følger sin egen kurve. Har hun en jevn og fin vekstkurve og ellers utvikler seg normalt er det ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

datteren min gikk veldig lite opp når hun var så liten... 190 gram på en mnd... men det var helt greit sa HS.. men hun var en del større enn din da.. 7340 var hun... men det går nok greit skal du se..;)

Skrevet

Jeg synes ho virker lita, men som de andre over her skriver, er det vel for at mi eiga jente var nesten 8 kg da ho var 5 mnd gamal. Og det på berre mm.

Men jeg synes at ungen din et litt sjelden, så kanskje du skulle auke antall måltider. Vil kanskje hjelpe på litt.

Skrevet

Hei hei!

jeg syns hun er lita, men det er jo ingenting i veien med henne og sover hun natta igjennom skal du prise deg lykkelig:-)

Møtte en baby på 8 mnd nettopp og han var tydelig frisk og rask.Han var imidlertid akkurat like tung som vennina min sin på tre mnd! Alle er forskjellige:-)

Skrevet

Hmm..synes kanskje det var litt lite...Babyen min er 4,5 mnd og spiser også 4 ganger pr dag, men spiser 200-220 ml MME til hvert måltid, pluss en tredjedel glass babymat/ grøt en gang pr dag. Hun ligger midt på vekt/lengde snittet hver gang vi er til kontroll.

Ville nok økt MME tilførselen, og dessuten gitt halvparten tran og halvparten sanasol daglig for vitaminenes skyld. Min lege sa dette var lurt.

Skrevet

Hun er liten ja :) men gjør vel ingenting det så lenge hun følger kurven sin??

Skrevet

Tulla de var like lang som tulla mi =0) 64.5 cm på 6 måneders kontrollen. Veide 7710. Helt perfekt som din tulle som også er perfekt =0)

Tulla var 51 ca og 3000 gram da hun ble født.

Hun er nå snart 8 måneder, tiden flyr =0)

Skrevet

Så lenge hun er fornøyd og følger kurven sin, så er vel det bra? Hva sier hs da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...