Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig en twilight-tråd! Kunne jo sikkert starta en selv, men det blei liksom aldri til det... Det er jo seint på kvelden nå, så ikke sikkert det er så mye aktivitet her lenger...

Tulla vår sovna kl 21 i kveld, pleier vanligvis å sovne i 22-23-tida, men ikveld blei det tidligere. Lurer på hvordan natta blir da... Vanligvis sover ho veldig fint om natta, våkner som oftest i sjutida for å få mat og sover så videre til 9-10, men av og til må vi fore litt i tre-fire-tida også. Håper at ho kan begynne å legge seg i 19-20-tida etterhvert, men har skjønt etter å ha lest her inne at det ikke er vanlig hos alle når de er så små.

Lillejenta mi er forresten 11 uker gammel, blei født 12. november, og er ei lang og slank jente. Veide 5275 g forrige uke og er vel et par og seksti cm lang nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeeeeeeeeeeeeeeija!!!!!

I dag er det lov med uttropstegn, orddelingsfeil, dobble vokaler og skrivefeil..........

Fulgt av champagne og gratulasjoner til alle twilihtere:)

Jeg må innrømme at jeg ikke har rukket å lese et eneste innlegg da.... gjør det etterpå jeg.

klem fra hobby twilihteren

Skrevet

Kan jeg bare få spørre: hva er en twilighter?

Skrevet

Det var en gjeng i 3. tri som følte seg litt utenfor alt snakket om modning og slimpropp og vannavgang, men som hadde kommet lenger enn ul-diskusjonen i 2. tri. Følte seg litt i the twilight zone... Så derfor blei det starta en tråd der man kunne diskutere alt annet enn fødsel og sånt. Nå har vel de fleste født, derfor flytta tråden over på dib.

Skrevet

Herlig med twilighttråd igjen! :)

Her har vi ei tulle som stort sett alltid sover fra 24:00-01:00 og til 08-09-10 neste morgen, uten å spise (!) Det hender hun våkner, men hun sovner igjen. Har også et håp om at hun kan begynne legge seg i 19-20 tiden etterhvert, og det regner jeg med går seg til etterhvert som hun vokser og vil ha mer med seg på dagtid, og dermed sover mindre i løpet av dagen. Nå plages hun også mye med vondt i magen på kveldstid, så før det er gått over synes ikke jeg det er noe vits å prøve lage rutiner kl 20 når hun likevel gråter mer eller mindre fram til 23. Satser på at hun slipper ha så vondt i lillemagen snart, det er så fælt å høre på! :/

Hun er forresten 12 uker på lørdag, født 3 november. Da vi prøvde måle henne for en ukes tid siden var hun ca 62 cm og i underkant av 6 kg.

Blir spennende med 3mnd kontroll! :)

Hun har begynt gå opp en størrelse i klær nå, og bruker for det meste 62, noe som er gøy siden det finnes mer å velge i jo større de blir! :)

Skrevet

Jeg skal prøve å få kontroll på helsestasjonen denne uka, knøttemor blir fire uker på torsdag :) var på helsestasjonen da hun var to uker, da var hun 55cm og 5150g. Stooore lille jenta mi :)

Forresten: jeg sitter her og må innrømme for meg selv at jeg ikke tør å kjøpe kondomer på lokalbutikken... kjenner jo alle butikkdamene der veldig godt, søstra mi jobber der og greier... jeg tør ikke kjøpe kondomer der ganske enkelt... og vi tør ikke ha sex uten... vi vil IKKE ha flere barn, men samtidig er vi leie av å vente på å være kjærester igjen. Jeg nekter i hvert all å vente helt til etter 6-ukerskontrollen!!! Ja, enkelt skal det ikke være du!

Skrevet

Det var en del jenter som kom på at de ikke var helt klar for å flytte fra 2 tri til 3 tri på bim. Spranget fra å være begynnende gravid og diskutere overtid eller modningsakupungtur var stort. Også fant mange tonen og skrev vel endel tråder der da.

Er selv bare en hobbytwilighter da. Så en av traverne må bare rette meg hvis jeg har glemt noe da;)

Det som er viktigst er vel egentlig at alle er hjertelig velkommen til å skrive da! Spørsmål, eller hva det nå er så er det aldri for lite eller for dumt.

Klem

Skrevet

Ka-ping: Kan sende deg kondomer jeg altså! Har jo adressen din og grier. Bare å sette inn penger på kontoen min det, så har du kondomer på 2 virkedager! Alt for søstrer i nød.

Har lest alle innlegg: Gratulerer til alle "tussete" mødre. Jeg er blitt en jeg og.

Min baby er 9 uker i dag og han veier Utrolige 4940g og er 57 cm lang;) Men han var jo også "bare" 2720g og 48 når han kom. Han har lagt på seg 50! g om dagen de siste 18 dagene!!!!

Skrevet

Juhuuu! Vi har sovet i natt også. Jeg la meg samtidig med vesla i går slik at jeg skulle få mest mulig søvn i natt, og så lenge som dette har jeg vel ikke sovet siden før hun ble født: Først fra åtte til halv ett - amming - deretter fra halv ett til 5. Så tok jeg henne opp i senga vår og vi sov sammen til klokka var 8. Nå sitter jeg og spiser frokost mens vesla ruller og humper rundt i dobbeltsenga mens hun hyler og ler. :)

Skrevet

God morgen jenter:)

Skal straks opp på helsestasjonen og veie tuppe. Tipper hun er rundt 4200. Har gått litt trått oppover her gitt, men nå går det riktig vei:) Tuppa er 8 uker i dag og var 3200 ved fødsel. Hun har holdt et snitt på 100 gram i uka, men de siste veiingene har vært på over 150. I dag er også siste gang vi skal veie på avtale. Føler meg litt kontrollert, men det er jo greit å vite at hun vokser som hun skal:)

Klokken 12 skal jeg på DiB-treff med masse skjønne babyer:))

Skrevet

Hei jenter og god morgen;)

Var å veide i går vi. Da var det 18 dager siden sist og det var det lengste vi har gått uten veiing her i gården etter at hankom for 9 uker siden. Husker fortsatt de første ukene med veiing hver dag og gleden ved at han hadde lagt på seg 10-15 gram osv. Det slipper vi nå heldigvis. Han har lagt på seg 50g hver dag de siste 18 dagene....... Så hvis dette fortsetter er han blitt over 5 kilo i morra.

Sitter også å spiser frokost etter en god natt. (jeg kom meg ikke i seng i rett tid, men lillingen sov vel mer eller mindre fra kl 19.30 til 8.30 da. Fikk jo pupp kl i 4-5 tia tror jeg da.................kjære vene, jeg har glemt når han spiste i går....må jo ha spist en gang mellom 8 og 4 da? eller?)

Gleder meg til treff i morra jeg, skal møtes på IKEA denne gangen;)

Skrevet

God morgen jenter!

Da var jeg og Live oppe! Ser vi rekker ikke DIB treff i dag vi, men det kommer vel et nytt treff snart. Natta her har egentlig gått fint. Vesla har slitt med magen, så etter en haug med raper og gassing fra 2 til 4, så tok hun puppen og var veldig fornøyd når hun sovna i fire tiden. Så sov hun til 6, og fikk komme oppi senga vår og kose. Så sov vi til 9 :-) Det er så digg nå når vi får henne til å sove i egen seng! En annen ting som er morsomt er at hun begynner så mått å få rytme nå. På morgestellet er hun kjempevåken og ligger å titter rundt seg.. er så morsomt. Frem til nå har hun bare vært trøtt og grinete. Men de siste dagene nå så har vi hatt det kjempekos..

Jeg har vaska lammeskinnet til vesla nå, var så mye gulp på det. En del stress å vaske det da, eller jeg syns det.. børste det i alle retninger, i følge bruksanvisningen. Halve sauen ligger jo igjen i kammen :-) Lukter skikkelig fjøs av hendene nå.. hehe.. jaja.. blir jo rent da. :-)

Skrevet

Ikea... snufs... jeg savner Trondheims-gjengen!!! Og Hanne. Og Gullemor... Og jeg har lyst til å møte Sponge og Stinemor! Husmorferie snart, jenter? Jeg er litt utsultet på direkte kontakt med andre i samme situasjon kjenner jeg!

Skrevet

Noen som vet hvordan det går med Sponge? Synes det stod noe om at hun var uten strøm og internett et sted.

Skrevet

...og tusen takk for gratulasjoner, meg og lille Live :).

Skrevet

Misunnelig svamp her! Jeg savner dere masse, men fant ut at det var enklere å finne dere her enn å opprette ny "den siste twilighter"-tråd inne på BiM. Er på besøk hos Stinemor og lille mirakelet, og ble sendt ned i kjelleren (på det såkalte roterommet) for å skrive oppdatering.

Hjemme hos meg er det fortsatt verken strøm eller telefon, så jeg ble sendt til byen som strømflyktning, og her er jeg fortsatt. Lite surt, spesielt siden LilleSvamp tydeligvis er Steigenpatriot og helst vil fødes hjemme på fødestua. Ingen tegn til smått ennå, som ka-ping og Stinemor vel har fått med seg er jeg rimelig lei og utålmodig. Å ha storebror-to-be hjemme fra bhg (stengt pga strømmangel) og syk hjalp ikke akkurat, men nå er ting bedre. Strømmen kommer vel tilbake etterhvert så vi får flytte hjem, men nå er vel det meste opp til den lille i magen. Blir spennnende å se hva han planlegger - på UL torsdag mumlet de i alle fall om at de ikke har tenkt å la oss gå mer enn en uke over. Fem dager og vi teller fortsatt...

Stor klem til alle sammen - jeg kommer sterkere tilbake etterhvert!

Skrevet

Gratulerer - leser på nettaviser nå at dere har fått strømmen tilbake der oppe :) Da kan du vel komme hjem igjen? Og knotten kan komme seg ut?

Skrevet

Så artig å se så mange inne på tråden igjen :o) Og masse gratulasjoner til Rahi!!! Hørtes ut som fødselen gikk bare fint, og bra det har ordnet seg med gulsotten - kos dere masse hjemme :o) Koselig å få oppdatering fra så mange nå - mange av dere begynner jammen å få "store" små nurk, tiden går så fort - syns det er så rart Martine er 1 mnd i dag! Tiden har gått så fort, samtidig som det virker som om hun har vært her bestandig!

Har akkurat hatt koselig besøk av Sponge :o) Kjedelig for henne å vente og vente, men nå kommer gutten snart uansett! Strømmen skal visstnok komme tilbake der nå i ettermiddag, men om lillegutt kommer her eller der er vel litt usikkert enda. Jeg og Martine er litt egoistisk og håper han kommer nå når de er her, så kan vi besøke på sykehuset og få se vidunderet snart :o)

Her plages snuppa med magen i dag. Har masse ærend vi skulle fått ordnet i byen (et par bursdagsgaver og en dåpsgave...kan snart ikke utsettes lengre! 3 åringer må jo få gave når bursdagen er!), men i dag vil hun kun ligge på magen på brystet mitt, og det smeller til den store gullmedaljen i buksa :o) Har avtalt å møte mamma i byen når hun er ferdig på jobb kl 16 - så håper det roer seg snart, hadde vært koselig å titte litt i butikker. Men...nå er det ikke jeg som bestemmer lengre i huset her :o)

Husmorferie høres flott ut ka-ping!! Hadde vært så koeslig å møttes :o) Hadde vært koselig om du tar turen nordover også, jeg og Sponge skal nok ta godt i mot deg!

Ha en fin dag da jenter :o)

Skrevet

Rahi: tror helt jeg har glemt å gratulere... hjelp! GRATULERER MED KNØTTET!!! såh, der var det gjort :) Om du ikke har gjort det enda så må du huske å skrive deg inn i fødelista vår :)

Stinemor: jeg har allerede delplanlagt sommerferie nordover neste sommer :) dvs 2008. Høres veeeldig langt framme ut, men det er jo bare 1 1/2 år... gubben har en del slekt nordover (Mo i Rana og Andøya og sånt), så det er ikke umulig vi tar en lengre nord-norge-turné, og da må jo selvsagt svamper og stinemødre inkluderes!!!

Skrevet

Sommerferie i nord 2008 høres jo helt supert ut - tiden går sikkert fort...syns tiden flyr jeg, testet jo akkurat positivt på at jeg var gravid syns jeg! Håper dere får det til, da møtes vi vettu :o)

Nå tror jeg faktisk snuppa har sovnet, så skal lure henne ned i vogna, og tusle til byen....forhåpentligvis uten ramaskrik på veien :o)

Skrevet

oi her var det mange innlegg..;) jeg fikk ikke lest igjennom alle..får ta det etterpå...er bare en rask tur innom.er på vei ut døren snart..;)

takk for lykkeønskningen til intervjuet!;) det gikk ganske bra tror jeg.men jeg blir ikke skuffet om jeg ikke får denne jobben..er ikke helt sikker på om jeg kommer til å trives..hmmm...

Skrevet

Brrr.. i dag er det kaldt her, skal ikke klage sånn sett da. Dere i nord har det sikkert verre enn mine -10 grader, og svampe har vært uten strøm. Så ved nærmere ettertanke trekkes klagen tilbake.. hehe.. :-)

Live har vært litt urolig i dag, men ser ut til å ha roet seg i bagen nå. Vi har brukt lammeskinnsposen til henne ute, men den er det ikke sideåpning på, så den er så vanskelig å la henne sove videre i når vi kommer inn. I dag har jeg hatt dunposen (vi kjøpte den sammen med vogna, før svigermmor kom med flott skinnpose) og hatt det løse lammeskinnet inni den. Gjett om hun har sovet godt oppi der! Det ser trangt ut, men det virker som hun liker det godt, koser seg og sover som en stein der nå :-)

Nå er det 3 dager til vi skal til svigers. 7 1/2 time med tog... sukk :-) Jaja, bedre med tog enn med bil hvertfall :-) Blir en helg på tog og litt hilsing på.. hehe... Og så er det 87 dager til sydentur.. åå.. ser så frem til det. Skal bli skikkelig gull :)

Skrevet

Gratulerer rahi :D

Uff, her har lillegutt begynt å ha vondt i magen og sliter med kjempehard avføring, pga den forbaska mme. Vi har begynt med malt i melka, håper det hjelper på snart!

Gleder meg veldig til jeg kan begynne å amme igjen på søndag - håper bare han vil ta puppen igjen da!

Skrevet

For de som leste tidligere innlegg så gikk jeg og Martine til byen i fint vintervær....og det snudde jammen!!! En forferdelig vind og snøkov (vet ikke om kov er et ord alle kjenner til, eller om det er lokalt...) kom helt brått - det ble helt fryktelig faktisk! Måtte søke ly i full fart hos foreldrene mine som bor nærmere byen, var så vidt jeg klarte å få vogna med meg! Heldigvis er de små bra beskyttet i voksipose og i vogn, Martine var like god og varm og sov så godt :o) Men vi kommer oss ikke herfra...har fått middag nå, og besteforeldrene masse Martinekos, så det ble jo en fin ettermiddag likevel! Må få pappa til å kjøre meg hjem etterhvert så jeg bare kan hente bilen, også få Martine hjem i den...(samboeren min er på jobb altså, derfor lite hjelp å få der). Gleder meg til det går mot vår og været blir litt mer stabilt i nord :o)

Skrevet

Rahi: Gratulerer:)

Rødhette: Hvorfor har du ammeopphold? Er bare nysgjerrig jeg. Han har sikkert savnet puppen masse og tar den med glede:))

Eller; her kommer svigermor på besøk i morgen og dere som husker de tidlige twilight-trådene husker hvordan det pleier å gå. Det er forresten første gang hun ser Sigrid, og det etter 8 uker. Er ikke det litt lenge når dama har greit med penger og bare jobber hver annen uke?

Var å veide Sigrid i dag:) Tuppa gikk litt trått opp i begynnelen, men nå har hun gått opp 400 gram på snaue 2 uker:)) I tillegg pumpa jeg meg her i ettermiddag og det ble en positiv opplevelse. Hadde skikkelig melkespreng, men det har jeg hatt før o pumpa 20 ml per pupp:/ I dag fikk jeg ut 70 ml på 5 minuttter på den ene og 50 på 10 minutter på den kjipe puppen:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...