Gå til innhold

ang mindre liv i magen på slutten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 32+1 uker nå og merker den lille i magen ikke er så aktiv som før...kommer vel av mindre plass der inne osv...

men lurer på en ting..

hva bruker dere som en slik "huskeregel" for når man skal ringe føden ang lite liv?

jeg tenker sånn at om jeg våkner om morgenen,og ikke har kjent noe i løpet av dagen,da blir jeg urolig..

tenker dere også sånn?

og er det nok så lenge man merker bevegelse,og ikke så mye spark ?

takker for svar :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blir urolig om jeg dytter mye i magen og han ikke responderer.jordmora har sagt flere ganger at om det er lite liv,drikk iskald vann og søt saft og vent en halvtime.om man da ikke kjenner noe,ring føden.

om jeg kjenner at han rører seg og ikke direkte sparker blir jeg beroliget,for det kommer an på hvordan babyen ligger. men man skal ikke vente for lenge om man er bekymret. det er mye bedre å ringe en gang for mye og komme inn og få konstatertat alt står bra til.

man er ikke hysterisk bare fordi om man vil vite at babyen har det bra!

Skrevet

Tenker ikke sånn i det hele tatt jeg.

Er 39+2 og kjenner liv til faste tider hver eneste dag. Fått rutine. Og det liker vi... Hvis det ikke skulle skje noe akkurat til den tiden jeg er vant med, drikker jeg kald saft eller spiser noe søtt.. Da skjer det ting...

Man må ikke bli urolig og ringe føde for minste lille ting.. Men men, bedre med et ring for mye enn for lite selvfølgelig.. Men jeg er ikke bekymra jeg da. Det som skjer, det skjer.

Skrevet

Føler meg også usikker på hvor mye mann må kjenne for atdet skal være greit..

men kjenner som oftetest mye bevegelser.. men lite spark.. det er vell plassen som gjør det tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...