Gå til innhold

Ang. besteforeldre som dagmammaer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som gjør det?

jeg har ingenting imot farmor til barna, hun er flink og snill med dem hun. Men jeg har litt aversjoner mot å bruke henne som dagmamma, jeg føler at hun da tar over en stor del av min rolle og ansvar for barnet. Hun vil svært gjerne passe på fulltid, men jeg vegrer meg mot det..

Jeg mener og at barnet har godt av å komme blandt andre barn, lære seg å bli sosial osv. Jeg nevnte for farmor at vi er en vennegjeng som tenkte å passe barna på rundgang, da virket hun svært snurt selv om hun ikke sa noe.

Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MIn sviger mor ville det med vår første. Det var aldri gått for min del. HUn klarer ikke å oppdra i den forstand at hun ikk setter grenser. Hver dag er en fest full av sukker....! Hun tar veldig over , og sover sammen med de, vil ha de hver helg, sier aldir nei osv. Ville blitt gal og veldig lei meg av at hun tar min rolle. Men det er sikkert forskjell på både bestemødre og mødre...! Lykke til

Skrevet

Jeg synes du er HELDIG som har besteforeldre som er villig til å stille opp. Selv har vi nesten aldri avlastning eller noen besteforldre som vil passe den skjønne ungen vår. De blir så fort slitne ( han er en utrlig harmonsik og rolig unge), så en hel dag orker ingen av dem.

1-2 timer er nok mener de.

Så her i gården må vi søke barnehage, selv om jeg gjerne skulle ventet...

Skrevet

Men kjære deg, du kan da ikke for alvor mene at det er besteforeldres plikt eller ansvar å være dagmamma slik at du slipper å sende barnet din i bhg? På tide å bli voksen og ta ansvar selv? Vent med bhg da vel, ta noen dagbarn selv så får du inntekt..

Skrevet

Nei, jeg har ALDRI nevnt at det er deres plikt!!! Hvor i alle dager fikk du det fra av å lese innlegget mitt??? Jeg har gutten min 100% selv, har ikke hatt noen til å passe han en time ennå engang, mange av venninnene mine med barn på samme alder har vært ute og festet mange ganger (6,5 mnd)!! Han har hatt kolikk, og han sover max sammenhengende 1,5 time om nettene, vi jobber vettet av oss med å få innarbeidet rutiner, så får jeg greie på at jeg er umoden og uansvarlig.. Herregud at det går an å slenge med beskyldninger som å bli voksen og vise ansvar, du vet da for faen ingenting om meg?!?! Fyttigrisen som jeg hater dere anonyme.. Ble skikkelig lei meg jeg nå..

Til dere andre som er mer interessert i å hjelpe/gi råd på en saklig måte..:

Jeg bor ganske tett til farmoren og farfaren, hun er veldig glad i barn generelt og seff litt over styr med sine egne barnebarn :o) Hun har sagt opp jobben sin for å få mer tid hjemme, og har selv sagt flere ganger at hun gjerne vil passe småtten. Jeg har aldri hatt dette som et tema, jeg er ganske striks på å finne ut av kabalen selv. Jeg kommer ikke til å fortsette i 100% stilling - vi har finregnet på det, satt opp et stramt budsjett og funnet ut at hvis jeg klarer 50% stilling så klarer vi oss økonomisk. Vi har jobber som kan tilrettelegges litt til hverandre, slik at han jobber fulltid på dagen og jeg kan holde på på kvelden. Noen overlappinger blir litt vonde, og der kommer venninnene mine inn i bildet. Jeg har aldri hatt intensjoner om å bruke noen av besteforeldrene som dagmammaer, men spurte på generelt grunnlag for å høre om noen hadde de samme følelsene rundt det som meg.

Nå kommer jeg til å høres rimelig stakkarslig ut, men å få sånt slengt helt uforvarende i ansiktet av en som ikke tør å vise nicket sitt engang gjør meg skikkelig lei meg.

Jeg er snart 28, har strevd mange år med å få barn og gjør som alle andre mødre det beste jeg kan og syns for min sønn. Jeg burde ha lært av flere andre som kommer med et hjertesukk eller et lite spørsmål og som blir totalslaktet, men trodde ikke det gjaldt på helt vanlige, saklige spørsmål.

Takk for dere som tok dere bryet å lese eller svare.

Skrevet

KJære "Luni". det var ikke til deg, men til den første som svarte deg...!

Men spiller det noen rolle at man velger å være anonym? Det blir vel det samme som et "Nick"?

Skrevet

Nei det var visst meg... svaret mitt var til den andre som svarte deg... sorry

Skrevet

Ok.. Hmm, ble nesten litt flau jeg nå..heh..*rødme* :oP

På andre sider med anonym knappen blir man hetset så fort man spør om noe, så jeg raste til i selvforsvar litt for fort kanskje..

Man kan godt skjule seg bak at anonym-knappen også er et nick, men det er ikke det. Jeg er for anonym knappen når det gjelder intime og/eller veldig private spørsmål, men når man bruker knappen for å skjule seg når man ytrer sin mening syns jeg faktisk er feigt.. Nicket blir på en måte ditt navn her inne, selv om ingen vet hvem du egentlig er. Derfor gidder ikke jeg ta noen som signerer med anonym seriøst (bortsett fra når jeg blir ordentlig provosert :oP).

Skrevet

Må slenge på at når man svarer saklig kan man godt bruke anonym-knappen (selv om jeg da ikke forstår hvorfor), men de fleste bruker den for å gjemme seg når de spytter ut sim motvilje mot noen andre..

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine følelser rundt dette er slik at bestemødre ikke skal være dagmmaer, selv om det er tilfellet her i gården.Jeg nektet plent da temaet kom på bane (mannen vile spare penger, for svigermor ville passe gratis)Jeg har ganske mye imot svigermor, hun har ikke gjort noe annet enn å motarbeide meg siden junior ble født.Jeg måtte gi meg pga ukurant arb.tid. Resultatet? Jo, for det første har jeg og svigermor vært i strupen på hverandre en haug med ganger pga uenighet om grenser, og jeg har regelrett hevet henne ut fra mitt eget hjem. Skal hun fungere som dagmamma, er det ikke aktuelt for meg å dra dit når vi har fri.Hun får ikke ha junior på overnatting ei helg fordi hun har lyst, kun visst vi jobber. Ergo går det utover bestefaren, som bare er hjemme i helger. Ekteskapet mitt har holdt på å ryke mer enn en gang pga uoverensstemmelser mellom meg og svigermor. Eneste grunnen til at det fremdeles er på slik, er at den ene av svigersøstrene mine stepper inn ganske mye. Jeg er knallhard på rammene jeg har satt for svigermor, og tåler ikke et eneste feiltrinn til.Så tenk iallefall ut alle sider og retninger dette kan ta, før du tar valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...