Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Når barna er syke , føler vi at farmor ikke helt stoler på oss. Hn forslår hva bør gi av mat og drikke , og hva vi ikke må gi . Greit nok. Men nå vil hun selv ta med barnebarnet til sin akupunktør, og dette blir helt feil for meg. Jeg har tro på denne behandlingsformen, men vil jo selv ta med mitt barn til legen..( evn . akupunktør) HUn har også foreslått at hun kan ta barna når de er syke, ikke passe her hos oss, men ha de hos henne til de blir friske. blir litt svett jeg..!
Luni og go'gutten =) Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Ærlig talt, farmor sin tid som småbarnsmamma er OVER! Det er sikkert i hennes verden godt ment på en eller annen måte, men dette syns jeg er å trå langt over en grense hun burde vite er der. Greit å komme med tips og råd, men å ha barna.. Nei ærlig talt! Samme med å ta med til behandlere (uansett hvilke), det er IKKE farmors jobb!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Når ungen er sjuk, vil jeg ikke sende henne avgårde til bestemor, men passe på selv.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 er sikkert godt ment, men hadde ikke overlatt barnet mitt til noen andre, ikke engang besteforeldre, når h*n er syk. prøv og forklar henne at det er mammaens og pappaens oppgave og ta vare på det syke barnet og evt ta det med til lege o.l. tanken er nok god , men ikke ordentlig gjennomtenkt fra farmor. Lykke til:)
firemerkersmør Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Godt ment tror jeg, men blir litt feil
Anne-B. Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Godt ment, men foreldrene er nå engang foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Dette minner meg om en familie jeg kjente. det ene barnebarnet hadde problemer med spise, og var sein i utviklinga. Mormor tok han med seg til homøopat, farmor mente at da kunne hun ta han med seg til en ernæringsspesialist hun brukte selv. mamman stolte fullt og helt på blodtypedietten (til en 3-4 åring), og enden på visa var at ungen fortsatte som før. nemlig å oppføre seg som en baby (lettvint syntes han), spiste kjeks og godterier (fikk uante mengder av det), og alle ville gjøre mye, men ingen fikk gjort noe. Farmors tilbud i denne sammenhengen hadde jeg takket pent nei takk til. Alternativ medisin er det opp til foreldrene om man skal bruke det eller ikke. Og at det er deres ansvar å ta seg av ungen når den er syk. En helt annen sak er å be om hjelp hos farmor dersom dere trenger det. Så jeg hadde avslått, og sagt at jeg skal heller si fra om det blir aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 var det jeg mente. det er godt ment, men det går an å si i fra på en ordentlig måte at man vil ta seg av barna selv.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Jeg tror de mener det så godt... De "vet" best siden de har x antall barn som de har oppdratt, og det vellykket... Greit det, men nå er det nå en gang sånn at deres småbarns periode er over. Og nå er det foreldrene sin tur (vi altså). Vi må få gjøre det vi føler er riktig! Kanskje vi ikke velger "beste" måten å gjøre ting på hver gang, men vi gjør så godt vi kan. Det er vår tur å være foreldre, prøve og feil, lykkes og misslykkes, glede oss og være bekymra =) Men vi må få sjangsen, vi kan ikke lære av andre sine "feil". Og når det å er en del år siden besteforeldrene var småbarnsforeldre er det jo naturlig at nye metoder brukes. Det som var rett da, er ikke nødvendigvis rett nå... Selv om det "gikk bra" den gang. Nei, besteforeldrene må ta et skritt tilbake, og la foreldrene styre... Ikke komme med vellmenende råd, men vente til de blir spurt!!
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Har det slik. vet at det er veldig godt ment ( og kanskje litt fordi de syns vi tar "lett" på ting , noe vi selvsagt ikke gjør), men har sagt takk for tilbudet, men dette er vår jobb som foreldre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå