Gå til innhold

Snur seg med en gang hun blir lagt i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart et halvt år, og har snudd seg lenge, men nå gjør hun det nesten umiddelbart etter legging. Det skjer om hun legges våken eller om hun har sovnet på fanget. Jeg er ikke fortrolig med at hun ligger på magen, men hvis jeg snur henne tilbake til rygg, våkner hun jo. (og da sovner hun IKKE igjen, så det er utelukket..) Hun kan jo ikke ligge på magen hele natta. Bruker dere andre sånne soveposer? Eller lar dere babyene snu seg og sove godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da tror jeg at jeg hadde kjøpt sånn babysafe... jeg er som deg heller ikke helt fortrolig med å sove på magen når jeg selv ikke er våken og kan følge litt med. er jo viktig at du skal få sove også og ikke ligge våken for å lytte etter livstegn!

Skrevet

Det gjorde min lille gutt også. Men det er ikke farlig så lenge hun klarer å snu seg. :)

Skjønner du kan bli engstelig, det var jeg også. Når de er så små at de ikke klarer å snu seg, eller løfte hodet, bør de ikke ligge på mage pga at de kan bli kvelt. Men etterhvert snur de seg selv, eller løfter hodet selv. Vi ligger jo på magen vi også når vi sover.. men dersom vi ikke får puste skikkelig, snur vi oss. Uten å våkne. Det gjør de også!

Jeg fikk ihvertfall beskjed om å ta det HELT om ro!

og det har gått bra...

Lykke til!

Skrevet

Til sjokkabolla og J : Klarte babyen din å snu seg tilbake?

Skrevet

Hi her.

Velsa mi klarer å snu seg tilbake, men gjør det sjelden. Store deler av søvnen blir da på magen. (jeg har baby callen på og våkner av den minste lyd, tror jeg iallefall). Jeg spør fordi jeg er veldig usikker på om jeg vil la henne fortsette, men samtidig er jeg ikke helt klar for å putte henne i pose heller. Da tror jeg det blir hylskrik, noe det er nok av fra før av. :-)

Skrevet

Hei igjen!

Ja, han klarte vel det. Men gjør det ytterst skjelden. De kan hvis de må liksom! Men helsesøster sier at de faktisk foretrekker å ligge å magen. Det er vel derfor de blir liggende enten de kan snu seg eller ikke. Dessuten så sies det at de sover "bedre" ved å ligge på magen.

Uansett så klarer de å snu hodet fra å ligge ned i madrassen til siden. Eller så skriker de hvis ikke de får det som de vil ...

hehe, min gutt sover jo med klut/teppe surret hundre ganger rundt hodet når han ligger på ryggen. Så det ser jo brutalt ut uansett. :)

Skrevet

Vi måtte begynne med babysafe pose da Tassen var omtrent 6 mnd. Var engstelig for at det ville bli hyling, men i stedet sov han bedre enn noensinne! Han sover kjempegodt i posen og jeg er så glad vi begynte med den! Sover fra 19-08! Nå er han 11 mnd...

Skrevet

Hei,

Jenta mi begynte å snu seg i 3 1/2 mndrs alder og fra den dagen hun klarte å snu seg fram og tilbake igjen selv så sov hun på magen. Konsekvent.

Har hørt med helsestasjonen også, og de var enige med meg om at dette er ingen fare - sålenge de kan snu seg selv så er det greit. Noe annet er det hvis de bare kan snu seg fra rygg til mage - og så blir liggende med hodet ned i senga uten mulighet til å snu seg tilbake igjen selv.

Min holdning til at snuppa sover på magen er at det går helt fint - hun legger jo hodet over på siden slik at hun får puste. Har ikke bekymret meg noe for det i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...