Gjest Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Er ikke så sinna som det høres det høres ut, men kom bare på noen tanker.. Når en får baby så starter ammepresset allerede på barsel.. jeg syns det var stressende, men for all del, ikke alle opplever det som press og stressende sikkert. Barnepleierne kom springende for å spør x antall ganger i løpet av en dag, om jeg hadde pumpa meg (pga vesla var på nyfødt) og når melka var i gang og vesla kom ned på barsel, var det stress fordi da skulle de henge over meg å dra meg i puppen for å sjekke at hun hang rett. Så kommer en hjem... alle som ser og skal hilse på vesla spør: ammer du? Har du nok melk? For det første skjønner jeg ikke hvorfor man skal spør om det.. og hva skjer om man svarer nei? Jo, da kommer det en masse nye spørsmål, hvorfor ikke? har du prøvd....? er ikke det best...? En venninne av meg opplever dette hver gang hun svarer nei.. uten å vite det selv, stresser disse bedreviterne opp meg som mor, for tenk om jeg mister melka? Tenk om jeg ikke har nok melk, er jeg en dårlig mor da? De på barsel kan jeg overleve, og skjønner de gjør alt i beste hensikt :-) Men alle disse andre som skal spør og grave om min væskemengde i, til vanlig så private fremdeler, stresser hverdagen syns jeg... :-) Bare noen tanker...
Gjest Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Synes faktisk ikke de skal holde på sånn på barsel heller jeg da. Og jeg har også fått spm om dette til stadighet, men jeg er en av de heldige med masse melk og ingen problemer...
Gjest Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Hehe... jeg har egentlig ikke begynt å stresse før nå jeg. Før tenkte jeg at melk er det, og skulle det gå tomt, ja så gikk det ikke. Da finnes mme og fryseren full som kan brukes opp. Men etter at folk graver og maser om hvor viktig det er, har jeg fått helt panikk for å miste melka :-) Fikk en del fine svar på et annet innlegg jeg hadde, så nå har jeg slått meg til ro med at jeg har masse melk og siden vesla hadde lagt på seg 500g på 10 dager, så skal jeg slutte å tenke på folk som maser, pupper som er lettere og små igjen osv... :-)
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 opplevde litt av det samme,men ikke av de som jobbetpå barsel. Dær var dem kjæmpe flinke,og stresset meg ikke opp i hele tatt. De venninne mine som har barn fra før av,har vesst hatt melk allerede når barnet kom,men det hadde ikke jeg. Å når de kom for å besøke meg på barsel,spurte jo alle hvordan det gikk med ammingen,om jeg fikk til og om jeg hadde melk. Når jeg svarte at jeg ammet,men ikke hadde fått melk enda(produksjonen kom ikke i gang før han var ett par dager) ble alle sånn "å herregud,hva får han å spise da" å bla bla bla. Skjønner dem ikke at dem bare bekymrer en stakkars nybakt mor,som ikke vet heilt hvordan ting skal være. Men heldigvis var dem såååå flinke på barsel,stresset ikke med melken i hele tatt. Sa at jeg ikke sku bekymre meg,var helt vanlig at ikke alle hadde melk til babyen me en gang han var født,og det kunne ta ett par dager før det kom skikkeig i gang. Men de første månedene,så synes jeg ikke folk gjorde så mye annet enn å spørre om jeg enda ammet,om jeg hadde melk nok osv. Alt fra familie og venner,til folk jeg egentlig ikke kjenner. le drit lei for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå