eva luna Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Jeg går andre året på sykepleien no, men vet ikke helt om jeg har valgt rett... har ikke lyst til å bli sykepleier, men jordmor, men vet jo aldri om jeg kommer til å få tid eller råd til å ta den videreutdanningen. Samtidig har jeg alltid hatt lyst til å bli reseptar eller farmasøyt, men her jeg bor har vi bare den 5-årige farmasiutdanningen. Så jeg lurer litt på om jeg skal hoppe over på farmasi når jeg er ferdig med permisjonen.... det blir jo 5 år til på skolebenken, men føler det er verdt det med tanke på hvor lenge man skal være i jobb. Så det jeg lurer på er om studiet er veldig tungt? Må man jobbe mye med kjemi når man er ferdig utdannet eller er det noe man bare må igjennom når man studerer? Hva går jobben ut på hvis man jobber i apotek? Trives dere med dette yrket/studiet? Jeg er litt redd for at jeg ikke skal klare det, fordi jeg er ikke noen realfagsentusiast, men har alltid klart meg greit i fagene på skolen. Også synes jeg det virker veldig skummelt å skrive masteroppgave.... he he :-)
stelsi81 Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Hei! Jeg er reseptar- student på høgskolen i Oslo. Har gått førsteåret og har to igjen. Nå har jeg permisjon frem til høsten. Nå kan ikke jeg svare noe om cand.pharm utd på universitetet men er utdannet apotektekniker og har jobbet 3 år på apotek så jeg har litt erfaring derfra. Hvis du ønsker å jobbe på apotek når du er ferdi så er det ikke så mye kjemi i det daglige. Kommer kanskje litt ann på hvilket apotek du ønsker å jobbe på, men min erfaring er at kjemien er noe du går igjennom på skolen- det går vel mest ut på å forstå kjemien mellom legemidler og hvordan de virker osv. Jeg trives veldig godt på apotek, nå har jeg jobbet på skrankeapotek og det blir jo nesten som butikk å regne, det går på kundekontakt og ikke minst informasjon. Veldig interessant. Har selv vurdert sykepleie, nå er jo begge utdanningene innenfor noe ala samme sjanger- helse. Når det gjelder mitt eget studie så kan jeg si at jeg synes førsteåret var tungt. Nå har jo du gått på høgskolen og er inne i en rutine og gjort deg gode erfaringer i forhold til studieteknikk å sånt. Tror begge studiene er krevsomme. Men man får det til- dem som vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå