Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har et barn med en utenlandsk mann og vi bor sammen i utlandet. Hvordan blir reglene om jeg vil at det skal bli slutt, og har lyst aa flytte tilbake til Norge? Barnet er fodt i utlandet.
BettyBoob Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 du må vel ordne med norsk statsborgerskap og pass til barnet gjennom en ambassade tenker jeg. eller vet jeg ikke noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Barnet er norsk statsborger. Og har norskt pass. Tenkte mer med samvaersordninger. Pappan er meeget engasjert i barnet og vil nok ikke "gi slipp" saa lett. Samtidig vil jeg ikke bo i et land der jeg ikke har noen familie, jobbmuligheter etc resten av livt. Jeg vil hjem til Norge. Fryktelig vanskelig. pappan snakker ikke norsk.
BettyBoob Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 oi, da kan det jo bli vanskelig. er dere gift? faren til min gutt bor i australia, vi reiser ned på besøk nå i slutten av februar. vi kommer ikke til å ha noen samværsordning annet at man besøker når man har mulighet og penger. er ingen lett situasjon det der....hvis ikke landet er så langt unna blir det jo enklere å evt sende barnet alene når det blir stort nok til det. mulig dere må gjennom mekling eller rettsak hvis faren setter seg helt til motverge. ønsker deg uansett masse lykke til. jeg valgte å bli i norge av samme årsaker som deg, orker rett og slett ikke bo så langt unna familien min. følte meg helt fortapt der nede og ble super deprimert...ikke noe moro
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Ja det er ikke saa lett nei. Holder dere mye kontakten da? Er faren ofte i Norge? Vi bor ogsaa i Australia.... vi er ikke gift nei. Takk for lykkeonskninger:-) Og god tur nedover..det er varmt og godt, det er iallefall sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå