Gå til innhold

Skifte eller ikke skifte bleie om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått forskjellige råd når det gjelder dette, noen mener det er unødvendig å skifte bleie om natta og at det kan være dumt å vende babyen til dette (bl.a mener jeg de sa det på sykehuset før jeg dro...at hvis jeg smurte på en fet krem kunne babyen ha samme bleie hele natta...? var jeg i ammetåka?), mens andre synes det er en selvfølge å gjøre det.. Dessuten er det vel forsjell på hva det evt er i bleia... Så da lurer jeg bare på hvordan dere gjør dette?

Og skifter dere bleie i mørket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun sovner greit etter nattmaten, og det ikke lukter bæsj, så skifter jeg ikke. Hvis hun uansett er lys våken, så skifter jeg fort og i mørket. Hvis det er bæsj, så skifter jeg selvfølgelig.

Skrevet

Så lenge hun ikke bæsjer skifter jeg ikke bleie på natten, ville ødelagt nattesøvnen hennes for mye tror jeg og ingen problemer m sårhet ol

Skrevet

Kjøpte ikea stellebord (200,-) og nattlampe (150,-) til guttungens rom. De første 2 mnd skiftet jeg bleie hver gang han våknet om natten. Min har aldri våknet mer enn tre ganger da. Nå er han 4,5 mnd og jeg lukter på pysj rumpa hans når han våkner for mat. Lukter det bæsj tar jeg den, om ikke lar jeg den sitte. Smører han med fet krem hver kveld. Ser ikke at han er blitt avhengig! Syns når han var liten at det stadig var noe, både tiss og bæsj i bleia, mens nå virker det som det har stabilisert seg mer sånn at han tisser masse når han først tisser og det kan gå lang tid mellom hver gang. Han har som regel også kun en bæsjebleie om dagen.

Prøv deg frem litt med din baby da vel :)

Skrevet

Skifter før jeg ammer om hun er våt.

Avføring bør de ligge kortest mulig med, men jeg står ikke opp for å sjekke. Hun er nå en uke gammel og har avføring hver natt før, etter eller under amming..da skifter jeg.

Skrevet

her har lillegull sovet hele natten siden hun var 6 uker(4mnd nå) så her er det uaktuelt å skifte noe på natta. gjorde det da hun var nyfødt for da bæsjet hun til alle døgnets tider, men nå bæsjer hun aldri om natten. Smører henne heller ikke, har aldri vært sår uansett.

Skrevet

Jeg har hele veien kun byttet hvis det er bæsjebleier og da har jeg ammet etterpå slik at han har sovnet. Nå bæsjer han seg ikke ut på natta lenger, så vi har samme bleie fra kvelden før til morningen.

Skrevet

Det kommer jo an på hva som havner i bleia, og når det havner i bleia.. Hvis vi har hørt lillegutt bæsje og vet at han snart vil våkne uansett, venter vi. Men hvis det er lenge til neste gang han vil våkne, lar vi han ikke ligge med det. Vil jo være ubehagelig å ligge med bæsjebleie i mange timer...

Skrevet

Skifter bæsjebleier, ellers ikke. Vi samsover, så barnet "våkner" oftest ikke nok til å tømme tarmen før det får pupp og sovner igjen. Men det hender. Det er bare mamma som tør å skifte bleie i mørket..hehe.

Skrevet

Her skiftes det ikke bleie på natta. Han sover hele natta gjennom nå, men hadde uansett ikke gjort det, hvis det ikke er avføring selvfølgelig. Smører ikke med kem, men blir heller ikke rød etter en natt med tissebleie.

Skrevet

Jeg skifter ikke bleie på natta..... Smør på sink-salve, så går det så bra!!!!

Hvis det har vært avføring må man jo skifte da!

Min har samme bleie opp til 10 t om natta, og har aldri hatt problemer med bleieutslett og liknende

Skrevet

Kun om den er gjennomvåt eller han har bæsja :-)

Skrevet

har hun bæsj så skifter jeg...men aldri ellers..hun er 8.5 mnd og jeg har vel skiftet en 3-4 ganger på natten... vet det er mange babyer som bæsjer kun på natten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...