Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Min gutt veide under 2500g ved fødsel og måtte derfor mates minst 8 ggr i døgnet. (altså hver 3. time) Nå er han 4 uker og veier ca 3500g. Det jeg lurer på er når jeg kan la gutten min regulere ammingen selv? Til nå har jeg vekket ham hver 3. time både natt og dag, men i natt tenkte jeg å se hvordan det gikk om jeg ikke vekket ham. Det endte med at jeg våknet etter 5 1/2 time med melkespreng. Og han slukte melken. Etter det våknet han etter to timer men nektet å spise, sovnet igjen. Så våknet han to timer igjen etter det og slukte melken igjen. Om dagen spiser han hele tiden. Er det noen som vil dele sine erfaringer med meg?????
Bølle&Frøet Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Min gutt var 2450g. Jeg fikk beskjed at han kunne regulere måltidene selv etter at han ble 4kg..
Murmeline Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Har ei venninne som har en sånn baby. Her er hva som skjedde: han måtte mates hver 3.time, døgnet rundt, for å holde vekten. På 6-ukers kontrollen viste det seg at han la på seg mer enn nok, og de kunne la han styre selv. MEN, da hadde gutten snudd døgnet fullstendig, mest sannsynlig pga alt styret med mating på natt. Det som kanskje er å lære av dette er: -dra på hs og vei gutten ganske ofte, så kan du evt korrigere mating. -la han styre selv (dette er min mening da..), noen babyer sover faktisk rundt på natten, og hvis du vekker han for å mate, risikerer du at han får forstyrret døgnrytmen sin. Kanskje den "tullingen" han holdt på med er en overgang til mer sammenhengende søvn for han. Jeg vet jo ikke, men tror nok han er stor nok til å selvregulere nå. Han har jo lagt på seg bra hvertfall.
Herkules Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 min veide 2950 og fikk spise når han ville, men han hadde gulsot og etter det ble oppdaga ble de også mer opptatt av spisingen Han regulerte likevel dette bra selv Syns din nå har så fin vekt at jeg ville sett om ikke dette regulerer seg selv nå
Gjest Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Nr 2 veide 2595, han var dysmatur og hadde lavt blodsukker. Regelen var hver 3 time, men vi veide han 1 gang i uka på helsestasjonen, og siden han la på seg fint, fikk han regulere selv. Nr 3 var 1800 gram, og var 4 uker da vi kom hjem. Hadde hatt sondenæring til 2 dager før vi reiste hjem. Han regulerte maten selv, vekte han ikke. Han la fint på seg. Så lenge barnet legger fint på seg, skal det ikke være nødvendig å regulere ammingen.
M-N & sassy-susie Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 jenta mi va 2595g.. å nedi 2300 da vi dro hjem.. Fikk aldri beskjed om å vekke ho for å gi ho mat... Dem sa det va viktig at ho fikk all den søvnen ho ville.. Så noen ganga sov ho i 5 tima før ho spiste igjen.. No e ho 5 mnd å 6300g :-) Føll sin eia kurve helt perfekt...
Niva Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Min eldste jente var 2510 g ved fødsel, var nedi 2300 da vi dro hjem fra sykhuset. Jeg fikk ikke noe beskjed om å vekke henne hver 3 time. Hun regulerte det selv.
_svana_ Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 A var 2650 og E 2310 da de ble født. Kjørte regime med mat hver 3. time, etterhvert falt de også inn i dette mønsteret selv - og vi trengte ikke vekke de.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 Gutten min var 2910g ved fødsel gikk ned til 2700g før hjemreise. og jeg fikk beskjed på sykehuset om å gi mat hver 3. time. Gjorde dette i starten. Var også flink til å veie gutten min ofte på helsestajon,så etter noen få uker sluttet jeg å vekke han for mat. Veide han hver 14 dag de 2 første mnd. Han la godt på seg hele veien og er i dag en stor gutt på 8,5mnd. Veide 9980g på 8mnd kontroll
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Viss der ikke hadde røyket og drukket så mye under svangerskapet så hadde dere unngåt dete
M-N & sassy-susie Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Jai ar veldig gått i norge!!! :-) Grattis for bra kommentar :-) Jævla dust!!!!! Kem i faen som drikk under svangerskapet?! Å,en ting tell.. når ungan e født før tia, e det kje normalt at dem e små da?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 Hva mener du med "Jai ar veldig gått i norge!!! :-)"?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 "Kem i faen som drikk under svangerskapet?!" Flere i denne tråden tydligvis.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Selv om babyene er små ved fødsel er det ikke dermed sagt at mor røkte og drakk under svangerskapet da!!! Hverken røkte eller drakk jeg,men likevel var gutten min under 3kg ved fødsel. Gå inn på krangle hvis du skal være så innmari tøff i kjeften!
Arb.ledig husmor Skrevet 30. januar 2007 #16 Skrevet 30. januar 2007 Sorry meg, men jenta mi ble født 4 uker før tiden og veide 2620g og va 43 cm...(2 uker etter min termin da) og jeg har ALDRI røykt, og alkohol er noe eg svæææært sjelden drikke, og iallfall ikkje når eg e gravid! Det er vel heller du som har både drukket og røykt i svangerskapet kan jeg tenke meg!!
Murmeline Skrevet 30. januar 2007 #17 Skrevet 30. januar 2007 Haha til festlige anonym! Visste du forresten at "normal fødselsvekt" starter på 2,5 kg, og at de fleste her i denne tråden er jo rundt det, eller noe under. Det har seg faktisk sånn at for å få et gjennomsnitt i dette landet på ca 3,6kg (er det ikke ca der vi er nå??), kan ikke alle babyene være 4+. Ha en fin kveld folkens:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå