Gå til innhold

Yrkesvalg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3-årig informatikk utdannelse, men det er nå nesten 7 år siden jeg fullførte den utdannelsen. Jeg har siden den tid jobbet i butikk som butikksjef og har med andre ord ikke brukt denne utdannelsen. Jeg har i løpet av den tida tatt noen fag ved høgskole/universitet og har et nesten fullført grunnkurs i engelsk. Men, hva skal jeg bli da? Jeg klarer aldri å finne ut hva jeg vil utdanne med til eller hva jeg vil jobbe med, og det er utrolig slitsomt. Hvordan bestemte dere dere for hva dere ville bli? Er det noen som kan gi meg noen tips til hvordan en finner det perfekte yrket for seg selv? Jeg har lyst å "gjøre noe med livet mitt" men vet ikke hva...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdann deg til sykepleier! Aldri kjedelig, masse utfordringer, man møter utrolig mange hyggelige og spennende mennesker, man bruker alt av seg selv i yrket. Man blir kjent med seg selv. I dette yrket får du i allefall "gjort noe med livet ditt": Du hjelper andre som trenger det =)

Det var helt tilfeldig jeg tok den utdannelsen. Svigermor som jobber på sykehjem hjalp meg å få helgejobb der. Tenkte det ble sikkert på kjøkkenet, vaskeriet eller noe, men nei da! Det var i avdelingen. :) Så tok jeg et halvt år og jobbet som frivillig i Sør Amerika, og da bestemte jeg meg for hva jeg ville bli. Jeg ble vel litt mer kjent med meg selv og fant ut hva jeg var "god" for.

Aldri angret!

Skrevet

Greit å være sykepleier hvis du ikke er så nøye på lønna og synes det er ok å være borte fra ungene på høytidsdager, kvelder og helger året rundt, samt bare se mannen din i døra og kommunisere via lapper og sms...

Skrevet

..Sykepleier har jeg ikke lyst til å bli. Kan godt ta noen år på skolebenken, og gjerne (kanskje også helst via nettstudier), men har lyst til å føle at jeg får brukt noe av det jeg allerede har studert også.. Men, HVA???

Jeg er skoleflink og har karakterer som gjør at jeg kan komme inn på akkurat det jeg vil, så det er ikke noe hinder..mitt problem er å finne ut hva i all verden jeg skal satse på.. Misunner alle som har visst det "hele livet" hva de vil bli....

HI

Skrevet

Lærerutdanning. På nett.. Da er det nok ikke mange fagene du trenger før du kan gå ut i jobb..

Tar dette selv nå. Veldig praktisk når man har barn

Skrevet

Hvis du trives som sjef i en butikk eller som leder. Hva med å gå videre med den utdannelsen du har? Studere videre og ta en master innen noe som industriell økonomi, organisasjon og ledelse, internasjonal kommunikasjon, logistikk.

Uansett - lykke til med valget.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Økonomi er en perfekt kombinasjon til informatikk/data, og da kan du få god bruk for arbeidserfaringen du har. Ta en bachelor i økonomi eller årsstudium og økonomi og ledelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...