Gå til innhold

Hvor vond var deres fødsel? Skala 1-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

lailaelin & letizia<3

Ikke meningen å være spydig nå, bare nysgjerrig; hvis du ikke hadde det vondere enn 3 før epidural, hvorfor fikk du da epidural?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke fødselen var spesielt vond eg heller ut i fra ka eg hadde hørt :-) Så på skalaen ligger den kanskje på 2-3..

Skrevet

helt klart en 10`er....og min ble også tatt med tang etter to mislykkede vakumforøsk....man vet ikke hvor vondt det er før man har gjort det altså! helt sinnsykt vondt, ubeskrivelig.....

Skrevet

nr 1: 5

nr 2: 9 Trodde jeg skulle dø, men det var over på bare 2 timer, derfor bare 9.

Skrevet

Fødsel nr 1: 9- Grusomt!!! Hadde ufattelig vondt, og en jordmor som ikke var noe flink. Lå med pressrier i en time.

Fødsel nr 2: 6- Vondt denne gangen også, men ble mye bedre ivaretatt av jordmor, og visste hva jeg skulle gjennom så jeg var mye roligere. Hadde dessuten bare en pressrie før vesla var ute.

Skrevet

hihi første kansje en 5 flott hvor mye hukkommelsen kan glemme på 7 år.

denne 10 hukommelsen har ikke glemt det enda.

Skrevet

Lå med rier i 2 døgn uten at det skjedde noe særlig... De hagla inn og var knall vonde, kanskje 5'er når jeg ser det sånn i etter tid og vet hvor vondt det ble etter på. Der og da var det klart en 8'er =S

Åpningsrier fra 3 cm til full åpning på en time var 10+++

Trodde ikke det kunne bli vondere, men der tok jeg jo feil.....

Pressrier i 1 time var 10++++ Grusomt vondt!!!!

Og i motsettning til hun over som syntes klippinga var vond, syntes jeg det var HÆRLIG!! For det letta på trykket. Jeg trygla om at de kunne være så snill å ta henne ut, klipp, riv hva som helts, bare få henne ut =P

Men 6 uker etter fødsel hadde jeg "glemt" det, og jeg gjør det gjerne igjen =)

Skrevet

Begge to var soleklare 10'ere!!!!!!!!!!!

Skrevet

10++++

Skrevet

12 de siste 5 minuttene.. Minuttene frem til da, kanskje 4-5?

: )

Skrevet

Jeg hadde en styrstfødsel (førstegangsfødende) så smertene varte ikke så lenge, junior var ute etter 6 min. på fødestua. Vil si ca 6-7.

Skrevet

Jeg var nok utrolig heldig med min fødsel:) Jeg fødte uten smertestillende og vil si min fødsel lå på 1-2 på en skala:) Det var en fantastisk opplevelse og jeg sa dagen etter at dette kan jeg gjøre igjen, no problem. Men da skal jeg også dra på sjukehuset tidligere:p

Skrevet

en sikker 10'er, men vil gjøre det igjen!

Skrevet

3 - uten bedøvelse. Gikk utrolig fint, til tross for at det varte i 2 døgn.

Skrevet

ved min første fødsel ante jeg ikke hva jeg gikk til. Fødselen ble satt i gang med kur og jeg ble nok vettaskremt over rienes styrke og intensitet.Jeg var ikke særlig høy i hatten da nei. I ettertid var det ikke smertene "der og da"som var verst men det uvisse med at jeg ikke ante hvor vondt det skulle bli før ungene kom ut. Denne fødsel endte med epidural.

Andre fødsel gikk mye mye bedre for jeg hadde lært fra forrige fødsel litt mere om forløpet i fødselen, samt mye om meg selv og hva kroppen minne kunne klare.En fin opplevelse.Ingen smertelindring

Tredje fødsel,svært rask.Ingen smertelindring.Veldig fin opplevelse

Fjerde fødsel tok lengre tid men jeg rakk å benytte meg av badekaret. Varmt vann lindret svært godt.flott fødsel og dro hjem etter 3 timer. For oss var det vel gjennomtenkt og riktig.

Det er vanskelig å gradere en fødsel.Hos meg har det heldigvis gått rimelig raskt og uten komplikasjoner. Det er vondt når det står på men det har vært gode "vondter". Jeg gjør det gjerne igjen.

Skrevet

søren, skulle jo gradere.

1 fødsel=10

2 fødsel= 3

3 fødsel= 2-3

4 fødsel= 2

Skrevet

Jeg hadde en utrolig artig fødsel, jeg fikk lystgass og var stort sett god og full og ganske fornøyd hele tiden:) Selvfølgelig var det vondt, men det var så deilig å få presse..... Men så gikk fødselen min unna på 2.5 time også da, så skal vel ikke klage:) Og det var min første fødsel, så var heldig med den;) Men nå i ettertid er det så uvirkelig for meg, at jeg har vært igjennom en fødsel. Husker den jo, men klarer ikke å sette ord på hva jeg følte under selve akten. Men sånn som jeg husker det, en 5 kanskje..... Hadde jeg blitt spurt under fødselen hadde jeg sikkert svart 10:) Men nå var det så kom ut sååå vakkert!

Skrevet

Med nr 1: 9 før geg fikk epidural, 2 etterpå (fødselen tok 2 døgn)

med nr 2: 3. Jeg kom inn for å se hvor langt jeg hadde kommet og om det var skikkelige rier men regnet med å bli sendt hjem ettersom det ikke var så veldig vondt og bare 2 timer siden jeg merket det første taket. Viste seg at jeg hadde 8 cm åpning. Hun ble født 30 min etter det. Drømmefødsel.

Skrevet

Har bare født en, så har jo ikke noe å sammenligne med...Men hviss jeg sammenligner med hvor vondt jeg faktisk trodde det skulle være, ja så blir det en 5èr...:) Synest ikke fødselen var fæl i hele tatt...:)

Skrevet

hmm.....4 kanskje? min første fødte, tok 5 timer, ingen revning......men var veldig vondt når det var fra 8-10 cm åpning ( 10ér) men alt annet var liksom fra 2-4 på skala! hehe

Skrevet

1 fødsel:7 (ingen smertelindring)

2 fødsel:10(ingen smertelindring)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...