Gå til innhold

Hvor vond var deres fødsel? Skala 1-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet jeg ikke for jeg har bare en fødsel å sikte til og kan ikke si en 10èr uten å vite hva en 10èr står for. Syns det ikke var så ille..

Skrevet

10 = Ekstremt vondt???

Da må jeg si ca 9,var helt JÆ.... Nå ble gutten min tatt med tang til slutt da,og det var VELDIG vondt :( Unner ikke noen den smerten.

Skrevet

Eg syns ikkje det va så ille.. hadde vel en time der den va oppe på 8, resten 6-7 kanskje?!

Skrevet

Der og da var de nok på rundt 12, men nå i ettertid tror jeg muligens (innbiller meg det iallefall) at de var rundt 7, var sugekoppen som var verst da...

Skrevet

Det som er med å føde barn, er at man kommer etter en stund til et punkt der man tror at nå kan det ikke smerten bli mer instens, men det blir den.... Men det finnes faktisk ting som er myyye verre. Ca to uker før jeg fødte ble jeg lagt inn på barsel fordi jeg hostet på meg ett par ribbensbrudd og andre ribben låste seg. Når jeg hostet, (noe jeg gjorde hele tiden) gjorde det så vondt at jeg satt og grein! Å føde er på en måte en produktiv smerte, man jobber mot noe og vet at det er en grunn til at det gjør vondt og at så fort man er ferdig forsvinner smerten.

Men klarer ikke å plassere den på en skala da....

Skrevet

Sant nok,man glemmer det lett,men nå som jeg venter nummer 2 på så lite mellomrom så kommer følelsen VELDIG tilbake... :)

Gruer meg igrunn ganske mye..

Jeg rakk ikke å glemme smerten:)

HI

Skrevet

Første fødsel: 9.

Andre fødsel: 4.

Fordi jeg forventet en lang og vond fødsel andre gang ble jeg så positivt overasket over at det gikk relativt raskt og ikke med så ekstremt mye smerte. Men vondt var det jo.

Skrevet

10 der og da, men når jeg tenker tilbake, så sier jeg 4-5 :-)

Skrevet

no er det 8 mnd side fødselen min og jeg husker ikke at det gjorde så vondt..hehe..klarer ikke "kjenne" smertene liksom.. men tror det var en 6-7..var jo kjempe vondt..hehe.. men nå føles det ikke som det var så vondt liksom... og husker at alt av smerter var over når hun var ute

Skrevet

Jeg sier 10. Og det mener jeg fortsatt 4 mnd etter... Jeg har høy smerteterskel til vanlig, og hadde ikke forestilt meg hvor vondt det ble. Men det var så ekstreme smerter at jeg klarer forstå det selv engang...

Skrevet

Men husk at nr 2 ofte er mindre vond da. Og selv om jeg hadde så vond, så er det jo utrolig verdt det, og jeg vil likevel ha flere barn. Hilsen Anonym over:)

Skrevet

Sier meg enig med Mari lenger oppe her,

10 der og da, men i etterkant 4/5.

Godt vi kan glemme. Ellers hadde vi nok ikke født så veldig mange fler enn en...

Skrevet

10 de 2 siste timene med åpningsrier.. Hele fødselen sammenlagt 7kanskje..

Skrevet

15..sånn ca.. Værste jeg noensinne har opplevd--Jeg skal ALDRI mer være så j... kjepphøy at jeg sier jeg ikke vil ha noe smertestillende. (ååå så naturlig opg urkvinneaktig jeg følte meg der jeg lå og trygla de om å "skjære denne greia ut av meg"..:) )

Skrevet

Eg husker faktisk ikkje om eg hadde noko særlig smerte under fødselen. Litt var det, men ikkje noko å snakke om, etter min hukommelse. :) Kunne ha gått gjennom mange sånne fødsler. Så 3-4 kanskje...

Skrevet

Jeg hadde haste-ks, og en super fødselsopplevelse. Hadde en kort stund med kjempevonde rier først, men det var så kort at. Ble bestemt at jeg skulle ha ks veldig fort, så ble fort bedøvelse. Vanskelig å si på en skala, men er iallfall kjempelavt på skalaen! :)

Skrevet

Åpningsriene 8. Fikk epidural 0. Utdrivingen 10. Totalt i etterkant.. 5?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...