Salsa Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 ...regner med at det er en del her inne som har hatt dette en stund nå. Minste vår er 8 mnd og jeg satte inn hormonspiral for ca. 4 mnd siden. Det har vært mye rare blødninger i tillegg til mensen som har kommet stort sett som vanlig. Mye blodig utflod og langvarig mens (lengste i 2 uker). Men nå er det plutselig stopp. Nå går jeg og venter på mensen, og den kommer ikke. Har til og med tatt en grav.test, men den var negativ ((: Er dette vanlig? Noen som har mistet mensen helt med hormonspiral? Eller opplever at den kommer myyyyye sjeldnere? Fortell litt, da. Takk på forhånd (:
nr-4-i-oktober Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har hormonspiral, hatt det i 5 mnd nå. Blør mindre enn tildigere, men blødningene varer lengre. En bivirkning av spiralen er at det kan blir hyppigere og mer langvarige blødninger, iallefall det første halvåret før det liksom går seg til
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har hormonspiral og har ikke mensen. Dvs da jeg hadde den etter første fødsel, kunne jeg etter en stund skimte noe rosa på papiret når jeg tørket meg en dag i måneden. Men trengte verken bind eller truseinnlegg. Kjempedeilig syns jeg!! Absolutt en av de store fordelene med hormonspiral.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Hei.Jeg har hatt min i 5 år og skal snart bytte.har ikke blødd en dråpe siden jeg satte den inn og det har vært helt himmel,ingen mens smerter og alt det som følger med.Så jeg kan anbefale den på det sterkeste.jeg har ikke tålt pp,men har ikke merket noen bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Min "mens" har vært veldig variabel siden jeg fikk spiralen (2 år siden i april). Jeg har hatt lange perioder uten blødning og perioder med masse blødning. En gang blødde jeg så mye at det dryppet da jeg satt på do. Har tatt et par negative grav-tester for å sjekke. Det har også vært lange perioder med "utflodmens". Ingenting er forutsigbart og det er kjedelig siden jeg liker å svømme...
Tally Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Jeg hadde også uregelmessige blødninger og en del lange perioder med litt mens/utflod de første månedene. tror det varte ca 6 mnd. Etter det har jeg ikke hatt mensen og det er helt greit. Jeg har perioder hvor det kommer "mye" slim, og det er det noen som sier er i stedet for mensen. Jeg har egentlig ikke lagt merke til om dette skjer så regelmessig som en mens ville vært. Uansett er det ikke plagsomt.
Salsa Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2007 Tusen takk for svar.. Virker som jeg kan forvente at det nå blir sjeldne blødninger og kanskje de til og med stopper opp. Det blir himmelsk ((:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå