Gå til innhold

Ang deling av samværsreisepenger -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hvis man får seg en samboer, etter alltid å ha vært alene med barnet. Barnefar bor på andre siden av landet, så det blir endel penger i reisekostnader. Hvordan stiller dette seg om jeg og nye kjæresten min blir samboere?? vil HANS inntekt også bli tatt med i regnestykke om reisekostnad fordeling? Min kommende samboer tjener meget- meget godt; vil reisekostnader bli fordelt etter felles hushold på meg og samboer, da kommer jo farnefaren her til nesten ikke å måtte betale noe for å få poden med fly til seg.

barnefar er singel og bor alene. Jeg kommer vel innen dette året til å ha samboer; hvordan blir fordeling av reisepenger?

Vil vi måtte betale mye mere en barnefar, eller er det KUN min inntekt (OS i 12 mnd) som det blir regnet ut ifra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mottar stønader som aleneforelder de tolv første månedene man bor sammen, så regner med det kun er din inntekt de går etter frem til de tolv månedene er over.

Skrevet

Det blir kun regnet ut fra din inntekt (også etter de 12 månedene).

Skrevet

I utg.pkt skal reisekostnadene deles forholdsmessig etter barnefars og barnemors inntekt. Dvs din personinntekt og faren til barnets personinntekt. Dersom dere tjener ca det samme, skal kostnadene deles 50/50. Din felles husholdning har altså ingenting å si for deling av reisekostnadene.

Når det kommer til beregning av bidraget er jeg usikker.Men nav har en bidragskalkulator på www.nav.no.

Andre stønader du har som alenemor (fra trygden), kan du miste som følge av at du blir samboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...