*Magic* Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Hvordan er dagene deres? Her utforskers det på høyt nivå om dagen, og jeg syns at det til tider blir det samme som skjer om og om igjen. Har omtrent ingen interesse for lekene sine nå, for det er da så mye annet som det er gøy å holde på med:) Særlig det som er i skuffer og skap. Ønsker å høre hvordan dere andre har det, og hva dere gjør i løpet av dagen. Kanskje jeg kan få noen nye tips og ideer.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 kanskje du har nån som du kan bytte-låne leka me? lille-gutt fikk lekehuset fra fisher price i julegave av oss,å han ælska å lek der:) ka me å besøke en barnehage innimellom..??
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 glømte av å sei at han e flenk å lek aleina,men mamma leka åsså i lamme gullet sitt:) vi "kjør" bil,leka hest,les litt,dansa å hør på musikk,fær på besøk tel vænna av oss som har småttisa,leka me "finger-dukker",e ute å leka litt/aka i snøen.. det va det æ kom på nu:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Kanskje det kan være ok å melde seg på en eller annen aktivitet en eller to ganger i uken for å få litt variasjon? Babysvømming eller musikk (se her: http://www.musikk.no/musikkfralivetsbegynnelse/ ) eller andre ting. De har kanskje en oversikt over tilbud som finnes i nærområdet på helsestasjonen din. Kanskje det er en åpen barnehage i nærheten?
Tredjemann på vei :D Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Lillemann her i huset går heller ikke i bhg, og er nå straks 15 mnd gammel. Han er også veldig lei av alt som kalles leker, men han er fornøyd bare han får noe annet å holde i og tygge på så kan han vandre rundt en stund til han blir lei. Av og til får han tilbud om å tegne, men liker best å ta ut og legge på plass fargene i eska. Ellers er vi ute og leker når været tillater det. Vi har også en Åpen Barnehage i nærheten som vi besøker 1-2 ganger i uka og det skal vi fortsette med frem til høsten da han forhåpentligvis får bhg.plass.
*Magic* Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2007 Takk for svar. Vi går på Musikk fra livets begynnelse en gang i uken, og det er veldig fint. Har gått der i et halvt år, og han storkoser seg der. Har vært innom Åpen Barnehage fra tid til annen, tar det når det passer. Ellers så er det slik at ingen i min omgangskrets har så små barn, og da begrenser det seg med besøk på dagtid. Jeg leker mye med han selv (sangleker/dans, rim & regler, bygger med klosser, titt-tei, leser, hører på musikk og synger osv ). Han er flink til å leke selv også, men i det siste så har ikke lekene vært noe populære - selv ikke de nyeste. Det er vel fordi at det er så mye mer spennende å klå på alt annet, he he. Kom gjerne med flere svar:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Nei, vi har også det problemet at ingen i vennekretsen vår har barn og ingen av søsknene våre heller så blir veldig lite besøk av andre småbarn gitt. Er to nabogutter her på nesten samme alder som vår lille, men en går i bhg. mens foreldrene jobber skiftarbeid. Den andre gutten er hjemme, men vi treffes som regel i åpen bhg. Har blitt kjent med ei som har en gutt som er 2,5 mnd yngre enn lillemann, men de har kjempemange andre i vennekretsen sin med barn pluss at hun jobber av og til. Men jeg ser på meg selv som ganske flink til å finne på ting med gutten min da, og virker ikke som han kjeder seg:) Sover jo rundt 2 timer om dagen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå