Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 TEnkte jeg skulle dele oppskriften For 3 pers laget jeg 6 middels store röde paprikaer. Du renser dem inni og vasker de godt. Stikker et par små hull på de med en skarp kniv. La dem törke godt. Fyll: 1/2 kg kjöttdeig litt pepper, salt ( etter smak) litt olje for at blandingen skal holde sammen 1,5 dl ris. Bland alt godt sammen! Fyll da paprikaene med dette kjöttfyllet. Ta en form, og hell i en boks med knuste tomater og en kjöttbuljong terning og et glass med varmt vann. Sett fylte paprikaer i formen. Forvarm ovnen litt på 200 grader. Sett litt folie over paprikaene i en halv time, ta den av etterpå. Stekes på 180-190 grader, halv time med folie, halv time uten. Eller til du ser at paprikaene er mjuke og kjöttfyllet er stekt... Server med god salat
anonyn Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 så knallgodt ut. skal prøve neste fredag og gi deg tilbakemelding. det er så kjekt med ny helgekosoppskrift.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 skal kjøttdeig være stekt? og risen da? skal være kokt?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 KJöttdeigen skal ikke väre kokt. Ikke risen heller. Jeg bruker "preboiled rice" den blir ferdig fortere. HI
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 PS Jeg glemte å skrive at man skal også ha en liten kopp med varmt vann oppi kjöttfyllet, da blir den ikke törr. Og ikke stapp for MYE fyll oppi paprikaene, da blir dem ikke like gode.. Jeg bruker röd paprika, den smaker best, gul går også! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå