Gå til innhold

Skal han aldri lærer seg å spise "vanlig" mat...!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 16-17 mnd nå, og nekter for det første å spise selv, dvs ta noe i hånden, føre det mot munnen og inn. Her skal han ha det inn av mamma eller pappa på skje, helst uten klumper...!

Han vil heller ikke spise "våre"middager, når vi prøver så spytter han det ut eller kaster det på golvet. Vil kun ha middag på glass, helst for 8 mnd babyer..!

Så hvor starter jeg; dette begynner å bli ganske flaut. Vi er i åpen barnehage, og alle de andre barna på hans alder får en halv brødskive eller eplebiter i hånden som de gnager av selv. Hver gang vi prøver dette med pjokken så ser han bare dumt på meg og kaster maten på golvet..

Er det noen av dere som har noen tips eller ideer om hvordan vi bør gå fram nå? Jeg har laget noen middager selv, ment for ham, som bare inneholder veldig små biter. Men det blir samme sirkuset når vi prøver å få i ham dette... Jeg blir så frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...tror i grunn det bare er å fortsette¨å prøve, og ikke gi seg...vil nok tro det kommer til slutt...kanskje ta en telefon til helsestasjonen, dem har nok teknikker du kan prøve

Skrevet

Vi hadde samme problem med snuppa vår. Spiste 6 måneders mat til hun var 11 måneder ca. Hun ville enten ha purélignende mat eller rene biter.

Enig med uglo her, det er bare å fortsette å pröve, men stress deg ikke opp for dette. Hovedsaken er jo at han spiser :)

Det vi gjorde var å blande först 1/4 12 måneders mat og 3/4 6 måneders. Og så ökte vi mengden 12 måneders. Kanskje det er en ide å finne en 8 mnd og 12 mnd middagsmat som er samme innehold og bland. Da kanskje han venner seg til kryddene og klumpene.?

Lykke til i allefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...